Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 716 529 km-t sportoltatok
Nem csak futós blog

bringázok

Slybacsi | 2011-02-15 16:08:23 | 26 hozzászólás

Fogtam magam és vettem egy bicajt. Használtan, olcsóért, de nagyon jól jártam vele, csodás állapotban van, igazi jó kis fitness bringa.

Tekertem is ma egy harmincast, és nagyon élveztem! Több, mint ezer kalória és annyira el sem fáradtam. Hoppá! Ez most teljesen felvidított. Egy óra tíz perc alatt lenyomtam, Szeged-Algyő oda-vissza, minimális forgalom (nem a 45-ösön), jó levegő, napsütés, még a zenéimet is ugyanúgy tudom hallgatni, mint futás közben. Úgy néz ki megtaláltam az alternatívát. Az úszás sem rossz, de nem szeretem a tömeget, szeretek magamban sportolni, ilyenkor össze tudom szedni a gondolataimat, és kell ez a napi egy-másfél óra magamban, amikor nem kell másokra figyelni... Ez most újra belekesített :)

 

Jó sportolást Mindenkinek!

26 hozzászólás

ORBEA ORCA 5020 napja
ORBEA ORCA képe

Na,ehhez már hozzászólok,mert érintve vagyok a bringázás miatt...

Jó kis sportot találtál.:-)Megnyugtatlak,legalább olyan intenzív,mint a futás,bár Szeged környékén nem sok domb van.Ha a súlyod akarod vele kontrollálni éppúgy tudod,mint a futással.Sőt....Mivel többet tudsz időben menni bringán,mint futva valószínű,hogy neked ezen a téren még hatékonyabb lesz,mert azért futni nagy súllyal nem tudsz annyit.

És ez a helyes irány,ahogy Miki is írta neked,nem az önpusztítás.Valószínű,ha szépen  rendszeresen bringázol,és leadsz jónéhány kilót akkor a talpad-lábboltozatod is kevesebb terhelést fog kapni,meg hát most tudod pihentetni,a legmakacsabb gyulladás is rendbejön egyszer,és majd,bár lehet csak ősszel újra futhatsz.Hidd el,az nem nagy távlat egy idült sérülés gyógyulása nem csak hetekig tart.

Legyél pozitívabb,ha valami rossz ér,mindig azt nézd,hogy lehetne sokkal rosszabb is,és örülj neki,hogy nem az ütött be...

Stojesz is írt erről neked,assszem ha jól emlékszem.

A zenével azért óvatosan,bringával kevés rutinod van,és még én sem kockáztatom be a zenehallgatást bringán,mert azért ott sokkal hamarabb megtörténhet a baj,mint futás közben lassú tempóval.

Molnartomasz 5020 napja
Molnartomasz képe

Szia, el nem tudom mondani mennyire orulok az oromodnek!!!

 A bringa nagyon felszabadito elmeny, sajat tapasztalatom! De Orca mesterre reflektalva en is azt tanacsolom, a bringan a zene nemely helyzetben eletveszelyes lehet! Sajat tapasztalatom is, hiszen neha a mogottem vagy holtterben kozeledo jarmu minimalisan meghallott, erzekelt hangja mentett meg a komoly balesettol. Plusz szigoruan huzz sisakot. A Cora-ban olcson lehet jokat venni. 

(En a betegseg, meg a ket hetes szunet utan lassan visszaallok a kaja meg a pia mellol a a bringa, futas, uszas melle. Mert nyaron nekem Nagyatad!)

Hajra!!! De jo, hogy jol erzed magad!!!

MungDaal 5020 napja
MungDaal képe

Najóreggelt! :)))) Ezt, én úgy egy évem mondtam neked ... Végre valami pozitív!
Ma este hazafelé kocogva eszmbe jutottál tesó! Harmadik hete nyűglődök ezzel-azzal, a futás nem nagyon halad, ritka pocsék érzés!
Tessék széthajtani őszre azt a gépet! :D
Ja, és, hogy én is nagyon okos legyek ;) baker, tényleg keríts egy sisakot, meg egy pár kesztyűt! Nem kell zene ahhoz, hogy egy idióta Audis kivágjon eléd egy mellékutcából, te meg harmincról satutfékezve a motorháztetején köss ki ...

monique 5020 napja
monique képe

örülök h találtál valamit amit élvezel! :)

de álljon meg a menet, tényleg sisak nélkül mentél? :O na neee.. a zenéhez nem is kommentelek...azt már megtették a többiek.

azért mindenesetre jó, hogy mehetsz akármilyen úttesten, nekem muszáj a nagy forgalomtól elzárt terepeken gyakorolni a bringázást a triatlonra. :)

szóval élvezd hogy mehetsz amerre látsz a biciklivel és hajrá!! :) (és óvatosan)

Slybacsi 5020 napja
Slybacsi képe

sziasztok! köszönöm szépen a biztatásokat! ne féltsetek, nem fogom elüttetni magam se zenével a fülemen, se a nélkül :) kint tekerek Szeged határában a MOL útjain, ott elég gyér a forgalom szerencsére, elvileg magánút, behajtani tilos, kivéve célforgalom. de nekem szerencsére vannak céljaim :) bent a városban meg figyelek a hülyékre, ha már ők nem figyelnek rám.... ezért volt az átlegsebességem 25.7 km/h. országúton simán volt 29-30, de a városban muszáj lassítani. végül is bemelegítő meg levezető szakasznak pont jó. a sisakot utálom, de van benne igazság...

necromedve 5019 napja
necromedve képe

Pár dologra szerintem figyelj oda: zenét ne nagyon vigyél magaddal. Ha forgalom nincs is (néha azért van), azt nem hallod, ha valami kattog a bringán, aminek nem kéne. Szerezz be helyette dupla kesztyűt, meg dupla térd- és bokavédőt ilyen időben, külöben a bringázásnak is az lesz a vége, mint a futásnak, csak itt nem a talpad fog fájni, hanem reumás leszel pár év múlva. Én még ilyen szerelésben is csak 15 km/h körüli átlagsebességet merek magamnak megengedni pont emiatt, pedig csak 2-3 km-eket tekerek egy részletben. Illetve arra is vigyázz, hogy az edzesonline kalóriaszámlálója elég alaposan csal szerintem az 1000 kcal-lal, úgyhogy most ne állj neki 980-nyi sütit bezabálni, mert csúnya vége lesz.:) Végezetül: gratula az élvezetes mozgás megtalálásához, a pozitív löketek nagyon jót tudnak tenni.

Slybacsi 5019 napja
Slybacsi képe

ááá, az ezer kalóriát a polar mondta, nem az edzésnapló :) köszönöm a jótanácsokat, igyekszem megfogadni!

monique 5019 napja
monique képe

necromedve: mi van ha mondjuk rohadt sok a zaj és ezért nem hallom h kattog vmi a bringámon? milyen gáz lehet belőle? huh most kicsit megijesztettél:P

MungDaal 5019 napja
MungDaal képe

Mondjuk, leesik a pedál, majd Monerd ... ;)

Bozót 5019 napja
Bozót képe

vagy szétzúzza a drága váltót a rosszul futó lánc....

monique 5019 napja
monique képe

aham, hát, ...majd csak lesz vhogy.

ORBEA ORCA 5019 napja
ORBEA ORCA képe

SlyBácsi az olajos körről beszélsz gondolom,oda mi is szoktunk járni versenyezni,és a Szegedi Ksc oda jár edzeni,ha hozzájuk csapódsz hamar megerősödsz:-)

Ha már műszaki kérdések is szóba kerültek...

A drága váltó szétzúzását sossem a lánc okozza,az csak a végrehajtó,parancsot teljesít,ott fut,ahová a drága váltó kényszeríti...És a drága váltó sem hibás,ha felcsavarja magát....

Arról csak az tehet,aki rosszul állítja be.A váltó egyik legfontosabb alkatrésze a határoló,amely véd a túlváltásoktól mind alul,mind felül.Ebből a két lehetőségből a felül túlváltás a veszélyesebb,gyakoribb.Ilyenkor a lánc bekerül a küllők,és a nagy fogaskerék közé,kitörheti a küllőket,és felcsavarja,tönkreteszi a váltót,sőt magát a vázat is tönkreteheti ,ha nem a modern külön  biztonsági váltószem felfogatásos a váz,hanem régi a vázzal egy anyagú,és az letörik.

Ha valaki nem műszaki ember az mindenképp szakszervízben állíttasssa be a váltót,de még ott is kösse a szerelő lelkére,hogy véletlen se lehessen túlváltani,akkor sem,ha egészségtelen módon keresztbe fut a lánc.

Mert a szerelők sem mind egyformák,vannak nagyon profik,és vannak gyorstalpalón végzettek,vagy önjelöltek...

Én pld össz vissz 3 embernek engedem,hogy a bringámhoz nyúljon,Kori-Bának,aztán Halász Lacinak,akit szintén nem kell bemutatni,és Lóki Zoli barátomnak Pécsen,aki szintén profi szakember.

Szóval egy a lényeg,a felső túlváltást gátló ütköző csavart MINDIG ellenőrizni kell,ha állítjuk a váltó rendszert,vagy esetleg másik kereket rakunk a bringába.

Ellenőrzés:Nem árt,ha elöl nagytányéron van a lánc,nem a kicsin,és hátul persze felváltunk a legnagyobb fogaskerékre.

Ezt az áttételt ugyebár nem illdomos használni,keresztbe nem váltunk.Én is ritkán használom,és csak versenyeken,amikor olyan a terep,hogy gyors menés van magasabb lábforgással enyhe emelkedőn,és várhatóak megindulások,amihez keményebb áttételek kellenek.

Azért kell ezen ellenőrizni,mert főleg az alap láncok eléggé merevek oldalirányban,könnyebben leesnek,mint a modern flexi láncok,mint pld a Campa Rec 9,és 10 sebességes,amiket használok.

A bringa hátsó kerekét elemelve  megforgatjuk a hajtókart,és közben a hátsó váltókart megpróbáljuk a végső helyzetéből még tovább nyomni nagyobb erővel ,mint egy normál váltásnál.Nem kell félni,semmi bajt nem okozhatunk,a váltót nem károsítjuk ezzel.Ha a lánc marad a felső lánckeréken akkor minden rendben,bringázás közben sem tudunk túlváltani.Ha azonban beesik a lánc a küllőkhöz akkor beljebb kell tekerni az ütköző csavart,amíg fentmarad a lánc,nem tud beesni.Amatőrök pedig használjanak túlváltás védő műanyag nagyobb átmérőjű  alátétet,ez 90%-osan véd.

Aki ottthon fabrikál,annak a váltóbeállítás-bowdencsere menete:

A váltón alapra betekerjük a bowdenfeszítő-spanolót.

Behüzzuk az új bowdent,Váltókar lecsengetve alaphelyzetbe,lánc a legkisebb fogaskeréken hátul,elöl nagytányéron.

Fogóval meghúzva a bowdenvéget feszesre rögzítjük a bowdent a szorító csavar alá.

Ezután ellenőrizzük az alsó túlváltás védő csavar helyzetét,hogy a lánc tökéletesen hangtalanul fusson az alsó lánckeréken.Egy fél fordulatot tekerünk még befelé,és azt kell lássuk,hogy a váltó kanál épphogy megmozdul pár tized mm-t.Ekkor tökéletes,nagy erőhatásnál sem fog leesni a nánc a villa,és a sor közé.

Ezután jön a pontos beállítás,addig spanoljuk a feszítővel a bowdent,amíg a pozíciós váltó egy kattanásra pontosan felviszi a láncoot a következő fogra.Ha megy,akkor végigváltjuk a sort a legnagyobbig,majd lefelé ugyanez.

Ha "gondolkodik" felfelé,nem vált rögtön akkor kicsit spínolunk még,ha lefelé vált nehézkesen,akkor pedig lazítunk.

Tehát mindig az alap a legkisebb fogaskerék,ott kell kezdeni a beállítást,ezt sokan nem tudják.

Végül a felső túlváltó ütköző beállítása,majd a felesleges váltóbowden levágása,crimpelése.

 

Slybacsi 5019 napja
Slybacsi képe

hubammeg, de ráérsz :))) azért köszi, tényleg hasznos dolgokat írsz. én a heavy pedál bringaboltban csináltatok mindent (sándor utca-nagykörút sarka), nagyon rendesek, normális árakon dolgoznak. hozzá nem nyúlnék saját magam semmihez. a féket is velük állíttatom be, én semmi ilyesmihez nem értek.

 

egyébként igen, az olajos körről beszélek :) tegnap is meg tegnapelőtt is leelőztem egy csapat ilyen profi bringást a milliós bicajaikon.

Bozót 5019 napja
Bozót képe

Tibor tényleg nagyon ráér :)  Amúgy nem technikai okosságot akartam mondani, csak az volt korábban a kérdés, miért lehet gond ha nem hallod hogy valami kerepel a bringán. Írhattam volna bármi mást is ami megakadhat, szorulhat, elromolhat :)

ORBEA ORCA 5019 napja
ORBEA ORCA képe

Slybácsi,akkor biztosan csak bemelegítettek,ha tempó menés van,akkor 40 feletti átlagot mennek,sok jó bringás van ott,és főleg síkon nagyon tudnak menni...A Révész Gabi pld már 52 éves,de még meg tud verni időfutamon 20km-re 41-42-es átlagot tud menni egyedül,én csak valamivel 40 felett tudtam.

Azért nem árt,ha leellenőrzöd,miként írtam a váltó ütköző beállítást.Mert igaz,hogy Szeged környékén nem nagyon fogod használni a nagy fogaskereket,de ha esetleg elmész túrázni hegyes vidékre nehogy meglepetés érjen.Csak azért írtam le egyébként amit írtam,mert szerintem ez a leggyakoribb,és legnagyobb sérülést okozó pontatlanság egy bringán.

Bozót,tudom,hogy te nem pontosan csak erre gondoltál,de igazad van,jó hallani,ha valami elkezd nyekeregni,kattogni,recsegni egy bringán,mert technikai eszköz,úgy illik,hogy tökéletesen működjön,és a zajok hibákat jelentenek,mert jó ezeket rögtön orvosolni,ha lehet.

Slybacsi 5019 napja
Slybacsi képe

meg fogok nézetni holnap mindent a bringán! tettem fel róla képeket, nézd már meg légyszi! kíváncsi vagyok a vélményedre.

kipage 5019 napja
kipage képe

Merre mentél Algyő felé, ha nem a 47esen? Az olajoskörön tovább át a felüljárón aztán azon az úton végig? Ez azút kivezet a 47eshez a (mostmár) második körforgalomhoz, de onnan még messzebb van Algyő.  Vagy a gáton mentél?

monique 5019 napja
monique képe

köszi szépen a részletes leírást. :)

ORBEA ORCA 5019 napja
ORBEA ORCA képe

Hát,így messziről úgy néz ki egyben van a bringa,a vázméret a beállításokból ítélve jó neked.A szett talán alivió?,nem vagyok képben mountiban,mert végülis ez egy trekking mounti szerelékkel.Az ilyen szintű vázak szerintem örökösek,elég modern ,középnehéz,ezek nincsenek annyira kikönnyítve,hogy gond legyen velük.A kerekeket nem ismerem,az ilyen ritka fűzésű kerekeknél sincs általában gond.Ránézésre 28,vagy 32-es gumi van rajta ezeket olyan 6-7 bar közé fújd fel,mert elég nagy a súlyod,és lapos gumit könnyebb felütni,és az ilyen felnik nehezen javíthatók,vagy ha kap egy ütést akkor centír után a túlhúzott küllők könnyen törnek.Ha most nincs kis ütés-tojás a kerekekben,és nem látni a küllőanyákon centír nyomokat akkor szerintem nem lesz gond vele.A fékek ha nem fognak megfelelően akkor érdemes egy jobb minőségű szettet beletenni puhább gumival,ami a felnit is jobban kíméli,kisebb fékerővel jobba a hatásfoka.Ha meg vannak öregedve mindenképp cserélném,én szezononta cserélem független a futott km-től,mert télen főleg kimerevednek.

A nyeregcsövet a mekegése miatt én nem ajánlom,kivéve,ha csak nagyobb zökkenőnél gödörnél csillapít.Egyébként kiveszi az erőt a hajtásból.

Az áttétel nem látszik mennyit futott,ha újszerűek a fogak elöl-hátul,és a lánc nincs nyúlva akkor jó.Ha a lánc láncmérővel mérve cserét mutat akkor elég egy közép kategóriás lánc,az olyan 3-4000ft,én sramot ajánlok rá,azok ebben az ársávban jók.Ha nyúlott a lánc,és a fogaskerekek is kopottak elöl-hátul/amit így ránézve a bringára nem hiszek/akkor célszerű hagyni mindent erre a szezonra így,lehasználni teljesen,hadd kopjon,már úgyis mindegy,aztán télen teljes lánc-lánctányér-fogaskoszorú csere.

A kerékcsapágyakat-kónuszokat nem ártana átzsírozni,nem nagy munka,de meghálálja,főleg ha az előző gazda szakaszosan használta,és többször állt mondjuk eső után.

És persze a váltók átnézése,ha valamelyik nehezebben megy akkor valószínű bowdencsere,ha csere akkor mindenképp jobb minőségű rozsdamentest vegyél,egy alligator bowden is csak 300ft körül van.Ne legyen bevonatos,teflonos,csak sima,elég ha a bowdenház teflonos.

Végül az összes csavar átnézése,ha kell meghúzása.,ha van a kormánycsapágy holtjáték megszüntetése.

Hát,durván ennyi,de ha egyszer mindent átnéznek akkor valószínűleg nem fogsz váratlanul lerobbanni az úton.

Pótbelsőt mindig vigyél magaddal az útra,lehet jó kis pumpákat is venni,ezen kívül én 4,5,6-os imbuszkulcsot is viszek mindig.

Slybacsi 5018 napja
Slybacsi képe

huhh, ez jó sok minden :) egyébként a defekt stop dologról mi a véleményed? ér az valamit ha beletöltetem?

Slybacsi 5018 napja
Slybacsi képe

kipage!

 

Algyőra úgy mentem, hogy elhúztam Petőfitelepre, Ádám utcán ki az oljaos útra, át az épülő M43-as felett, aztáb egy hirtelen jobbos, kis kacskaringó, és a téglás utca végén kötöttem ki Algyőn. Onnan még betekertem a központba, aztán haza. ez így kerek harminc volt. innen már simán át lehet menni vásárhelyre is, szóval van hol edzeni, csak nyomni kell. a mait kihagytam, mindenféle intéznivaló volt, sötétben meg nem megyek.

 

tényleg, esős időre van valakinek valami sárvédő ötlete? nem akarok agyis mocskos lenni, de a sárvédő olyan hülyén néz ki, nem is beszélve a légellenállásról... így is csak max 55km/h-ra tudtam meghajtani a gépet, igaz, lejtőn lefelé :) ti használtok valamilyen sárvédőt?

miki 5018 napja
miki képe

Szerintem magas a kormány sportszerű biciklizéshez. Itt nem csak arról van szó, hogy nagy a légellenállás, hanem komoly erőt csak előrehajolva lehet kifejteni. Sportszerű használathoz egy spd (bekattintós) pedál sem ártana. Le lehetne fordítani a kormányszárat. Túrázáshoz jó így is. Sárvédőt a szerviz tud adni, de tavasszal már nem fog kelleni. Ilyenkor meg azzal sem nagy öröm tekerni.

Slybacsi 5018 napja
Slybacsi képe

á, túl komolyan veszitek :) nem kell ide semmi különös, csak ráülni aztán tekerni izomból oszt jónapot :)

Bozót 5018 napja
Bozót képe

Nekem volt sárvédőm, de levettem. Úgy is nézek ki időnként :))))))

waywalker 5018 napja
waywalker képe

"Fogtam magam és vettem egy bicajt. Használtan, olcsóért, de nagyon jól jártam vele, csodás állapotban van, igazi jó kis fitness bringa."

Másfél éve ugyanezt írhattam volna le. : ) Azóta is használom, főleg télen. Műanyag sárvédők vannak rajta, de csak ritkán, olyankor teszem fel őket, ha szükség van rájuk - egy mozdulattal feltehetők, levehetők, a célnak meg megfelelnek, főleg alacsonyabb sebességnél.

Egyébként évente legalább egyszer én is a Heavy Pedálba viszem szervízre a bringákat - korrektek, figyelmesek, szakmai tudásuk nagyon rendben, csak jókat tudok mondani róluk. Ráadásul SZKSC-sek, így aztán akár edzések vagy versenyek felől is érdeklődhetsz náluk.

Bukót vegyél. E nélkül már nem mennék országútra.Csak a színére figyelj, mert ehhez fogod majd később választani az országúti bringádat! : )

Slybacsi 5018 napja
Slybacsi képe

örömmel hallom, hogy ugyanazon véleményen vagyunk a heavy pedálosokról. nekem már elsőre szimpatikusak voltak, a mountain bike-ot tőlük vettem, nagyon-nagyon jó áron, itt vannak tőlem egy sarokra, szóval a lehető legkényelmesebb. jót mosolyogtam azon, amit az országúti bringáról mondtál, pont tegnap nézegettem őket az intersportban :) persze egyelőre nem áll szándékomban, de sose lehet tudni... majd nézek ma rá mobil sárvédőket, csak muszáj lesz, asszem mára is valami havaseső-féleséget mondanak. bár ma úszni kell mennem, ha már megvettem a bérletet, csa ne bukjak rajta. de sokkal szívesebben mennék ma is bringázni...

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2016-09 hó (2 bejegyzés)
2015-03 hó (1 bejegyzés)
2015-01 hó (1 bejegyzés)
2014-09 hó (2 bejegyzés)
2014-08 hó (1 bejegyzés)
2014-07 hó (1 bejegyzés)
2014-06 hó (1 bejegyzés)
2014-05 hó (1 bejegyzés)
2014-03 hó (1 bejegyzés)
2013-10 hó (1 bejegyzés)
2013-07 hó (1 bejegyzés)
2013-06 hó (1 bejegyzés)
2013-04 hó (3 bejegyzés)
2013-03 hó (1 bejegyzés)
2013-01 hó (2 bejegyzés)
2012-11 hó (1 bejegyzés)
2012-09 hó (2 bejegyzés)
2012-08 hó (4 bejegyzés)
2012-07 hó (2 bejegyzés)
2012-06 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (3 bejegyzés)
2012-03 hó (2 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (1 bejegyzés)
2011-11 hó (1 bejegyzés)
2011-10 hó (3 bejegyzés)
2011-09 hó (8 bejegyzés)
2011-08 hó (7 bejegyzés)
2011-07 hó (5 bejegyzés)
2011-06 hó (9 bejegyzés)
2011-05 hó (6 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2011-02 hó (4 bejegyzés)
2011-01 hó (2 bejegyzés)
2010-12 hó (3 bejegyzés)
2010-11 hó (2 bejegyzés)
2010-10 hó (3 bejegyzés)
2010-09 hó (6 bejegyzés)
2010-08 hó (7 bejegyzés)
2010-07 hó (6 bejegyzés)
2010-06 hó (6 bejegyzés)
2010-05 hó (7 bejegyzés)
2010-04 hó (5 bejegyzés)
2010-03 hó (7 bejegyzés)
2010-02 hó (7 bejegyzés)
2010-01 hó (7 bejegyzés)