Bicikli
Létrehozta: Smaster | 2007-01-13 17:19:54-kor
Minden ami bicikli.
Szia!
Általában a belsőkön nem egy méret szokott lenni,hanem 700X19-23,ami vékonyabb és van pld 700X21-28 ami ballonosabb külsőbe való.Cyclokrosszhoz létezik pld 700X28-36 is.
Ha 700X23 van ráírva az biztosan jó méret,optimális a 700X23 külsőhöz.A C még én sem tudom mit jelent... :-)
Érdekesek a kerék gumi méretek,mert nekem pld volt 27"-os gumim is,és az rámegy a 28-as normál 700 versenykerékre.
Van vagy 10-12 féle méret ami mind versenyméretet takar.
A belsőkről,van vékony 19-es is pld nagyrészt pálya vagy időfutam gumikhoz.Olyat ne vegyél,de pld a 700X19-23 már megfelelő.
A vékonyabb belsőt felpumpálva a falvastagsága nyilván kisebb lesz,így könnyebb defektet kapni.Bele lehet a 23-as külsőbe a 28-as belsőt is rakni,csak macerás kicsit,könnyebb odacsípni amikor felrakod.Meg kell nézni mindig,hogy véletlenül nem-e maradt valahol a perem alatt a belső,akkor vissza kell nyomni,és csak utána pumpálni.Én télen szoktam a 28-as belsőt betenni a 23-as kölsőbe,mert vastagabb a fala is,így kevésbé defektérzékeny amit hidegben nagyon rossz dolog szerelni.DE a legjobb téli megoldás a cyclokrossz,28-as vagy 32-es vastag külsővel,és hozzá belsővel,egész télen nem volt defektem.
Előzmény: szileee (1202)
Sziasztok!
Ha az országútimon a gumiköpenyre 700X23c van írva, akkor a sima (tehát c nélküli) 700X23-as belső jó lesz?
Előre is köszi a választ!
üdv
Ahoj,
2 bringához szeretnék tetőcsomagtartóra szállítót. Ezt találtam: http://www.biketrade97.hu/kerekparok/kerekparszallitok/teton-szallito/peruzzo-tour-versenykp-hoz-47925/
Pro, vagy kontra érv?
Köszi.
Sziasztok,
Eladnám Mali kerékpáromat,
Bővebb információ az alábbi linken:
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/mali-l152919.html
Pali
nem illik ide (akkor hova?) de szeretettel ajánlom szíves figyelmetekbe: http://vimeo.com/65491282
AKESZ honlap, felhívás:
http://mksz.com/component/content/article/36-mkszsz/354-teged-is-megbuentettek-mar-az-iden-
Bringásokra vadásznak a rendőrök Szentendrén.......
Sziasztok!
Eladóvá vált az országúti bringám:
http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/look-585-ultra-l158015.html
Edzesonline tagoknak 10 % kedvezmény.
Gyűjtsél még...Ezekkel csak a bringázás kellemetlen élményeiben lesz részed az összes gyerekbetegséggel találkozni fogsz ami lehetséges,és állandóan csak költeni fogsz,szerencsés esetben garanciában csinálják bár szerintem a gyorsan kopókra az nincsen.Használható,kevés gondot adó bringák 300 környékén kezdődnek,így marad a használt piac ki lehet fogni jó állapotú bringát néha,de az is olyan 150-200E kategória.
Előzmény: Virago (1194)
Országúti bringát szeretnék vásárolni. Heti (!) max. 60-100 km tekerést tervezek, tehát elegendő egy viszonylag egyszerű konstrukció is. Eddig három gyártmányt néztem meg. Neuzer Whirlwind 1,0, Kenzel (?) és Capriolo Eclips. Árban megegyeznek. Összességében melyik lehet a legjobb választás (megbízhatóság, szervizigény, stb.)?
Bringás etikett
Olvashattatok már cikkeimben számtalan edzéselméleti témáról, sporttáplálkozásról, ezennel egy picit eltérő témában fogom kifejteni nem csak az én, hanem a cooltúr bringás társadalom nézeteit. Hogy miben és miként feszítünk a gépen, csak kis mértékben tesz hozzá eredményességünkhöz, mégis úgy gondolom mivel a valahová való tartozásunk kifejezője, fontos szubkultúránk íratlan szabályinak ismerete. Ezenkívül jól mutat(hat)ja megjelenésünk, viselkedésünk, hogy számunkra mennyire fontos az ebben a társaságban való illeszkedés. Érdemes odafigyelni és magunkévá tenni néhány alapszabályt ebben a kérdéskörben is.
A bringás ruházata: Sportunk szakágai különböző öltözködési irányba húzódnak. Országúton és a montis XC vonalon az elasztikus nadrág és mez alapkellék, viszont nem mindegy azok milyen feliratozásúak. A legmenőbb, ha saját csapatunk mezében feszítünk, lehetőleg az idei kiadásban. Külföldi és más csapatmezek edzésen elmennek, főleg ha az idei szezon nagy körversenyein résztvevő valamelyik csapat, vagy montinál valamelyik trade team outfitről van szó. Ugyanígy a nagyon régi, 90 -es évek előtti gyapjú mezek is menők, amennyiben nem lehasznált túrkálós darabról van szó. Évekkel ezelőtti csapatmezek csak akkor elfogadhatók, ha anno annak a csapatnak tagjai voltunk, egyébként rémgáz. Versenyeken kizárólag olyan mezt hordjunk, amelyik csapatba tartozunk, egyéni versenyzőknek feliratozás mentes színben bringánkkal, sisakunkkal passzoló ruházat az ajánlott. A legeslegmenőbb, ha valamilyen bajnoki mezben (nemzeti, világ, stb) feszítünk, természetesen csakis, ha teljesítményünkkel ezt elértük. Csak úgy magunkra venni hobbistaként óriási ciki és még a szabályokkal is ütközik. Figyeljünk oda, hogy az imént felsorolt öltözék szorosan a mozgáshoz, a sporthoz kötődik. Ha tehetjük étterembe, moziba, vásárolni, otthon TV-t nézni, ne ilyen szerkóban feszítsünk. Némelyik bringás cég több casual irányú ruházati darabot piacra dobott az utóbbi években. Ezekben komfortosan a nép tudtára adhatjuk hovatartozásunk még az utcán is.
A sisak a bringás alapfelszerelésének része. Úgy gondolom minden kifejezetten kerékpározásra gyártott tökfödő elfogadható amennyiben az keményborítású (tehát a felülete nem hungarocell), színe passzol a többi cuccunkhoz és nincs teleaggatva olyan matricákkal amilyen céghez semmi közünk. Siasak csak becsatolva cool. A kezdő bringást messziről ki lehet szúrni, mikor az egész homloka kilóg a sisakból elől, a rosszul beállított pántok miatt. A sisakot magunkon hagyni egy gyors szendvics, vagy kávé elfogyasztásához megengedett. Étterembe beülni, bevásárolni, illik azt levenni. A jól ismert bringás sapkák lehetőleg ne legyenek kifakulva a több éves használattól, sisak alatt is hordhatók, utcai ruházathoz viszont inkább normál baseball sapkát ajánlom.
A napszemüvegek fontos kellékei a menő bringásnak. Utcai modellt utcára, sportos típust sportolásra hordjunk, bár ez így leírva evidensen hangzik, sokszor mást tapasztalok. Esős időben, naplemente után elég nevetséges a szemeket takaró sötét lencse, de még a homlokon is csak akkor elfogadható, ha a hosszú haj szembelógását hivatott megakadályozni. Bringázás közben, vagy mikor megállunk egy kávéra, sörre, pizza szeletre, a sisak szellőzőibe felhelyezés a legpraktikusabb tárolási hely. A kesztyű és a zokni legyen funkcionális. A pamut fehér frottír zoknit hagyjuk meg a teniszezőknek, a lyukacsos 70-es években használt kötött bringás kesztyű pedig a múlté. Kiváló minőségű funkcionális anyagokból készült zoknikat és kesztyűket árulnak a szakboltokban. Figyelj azonban, hogy a színvilág itt is passzoljon a többi ruhaneműdhöz, és lehetőleg a sötétebb színeket preferáld, így az első kimoshatatlan por és sár nyom után sem fog nagy vizuális kárt tenni benne. Zoknit cipőre húzni baromi versenyszagúnak tűnhet, de nem az. Egyedül a direkt erre a célra gyártott nyári lycra kamásli az elfogadható, de az sem a 30 fokos melegben. Kevesen tudják, hogy az UCI egyébként nem is engedi a funkció nélküli hasonló jellegű darabok viseletét versenyeken.
A bringás cipő természetesen kemény talpú, ha tehetjük karbon. Autót vezetni, piacra menni, ne használjuk, mert nem is tesz jót neki. Sport után felvehetünk egy jópofa papucsot. (A Crocs már nem tartozik ide, tavaly volt az), szandált, vagy sportcipőt. A karmelegítő, a paliláb a profik jellegzetes viselete. Természetesen nem horgolt, vagy kötött változatban, viszont a szimpla fekete mellett a mintás darabok is kezdenek elterjedni. A versenyt megelőző napon, ha módunk van rá, viseljük ugyanazon versenyen a korábbi évekből általunk legrégebben megszerzett versenypólót. Más sportág (pl triatlon, futás), pólói nem annyira frankók. Ha először vagyunk a rendezvényen, valami olyan versenypólót keressünk, ami illeszkedik a mostani futam jellegéhez, és jól mutatja múltbéli teljesítményünk. A bringa sporteszköz, mi pedig sportolók vagyunk. Ennek megfelelően mind a bringánk, mind a sportolásra használt szerkónk, ha megoldható, lehetőleg edzésen és versenyzésen kívül máskor ne használjuk. Kerüljük a fagyizást, bevásárlást, csajozást verseny outfitben. Szélsőségesen ciki, mikor a DH arc a körúton felprotektorozva, fullface sisakban pogóztatja a gépét a járókelők közt. Szerencsétlen, ha már a járdán is ilyen szerelést kénytelen magára venni annyira bizonytalan a tudása, mit fog viselni a pályán, a sziklák közt? És mennyi ilyet látni…
Azt tapasztalom, a versenyzőknek sokszor problémát okoznak a versenyek rajtszámai. Pályanézésen mikor kellene, elfelejtik feltenni, pedig pályát járni csak így szabályos. Mikor pedig vége a versenynek, elfelejtik levenni a gépről. Sok hazafelé tartó autón fogja a szelet a föntfelejtett, vagy direkt fönthagyott rajtszám. Hogy miért jó, hogy még ez is plusz vitorlát képez a csomagtartón, még nem jöttem rá. Ennél már csak az durvább mikor napokkal a verseny után a tag még mindig a rajtszámmal cangázik a városban, hogy mindenki láthassa, ő bizony versenyző. Ez egyedül 10 év alatti gyerekeknél megengedhető húzás. A bringánk akkor menő, ha a jövő évi prototípus, vagy a nevünkre készített egyedi darab. Ez persze keveseknek adatik meg, így még az is elég frankó, ha idei modell. Elmondható, hogy minél újabb, és minél kevesebb van belőle annál jobb. Persze az oldszkúlnak is meg van a maga bája, így a 15 évnél régebbi, de még jó állapotú, bevált cuccok is elfogadható kategóriát képeznek a coolskálán. A rosszul működő, nem beállított, nyikorgó bringa a halál. Ha jól kenjük a versenyeken egy jó bringával alattunk, az nagyon döfi. Ha ugyanilyen jól kenjük egy szerény képességű géppel, talán még tekintélyt parancsolóbb. Fordítva ez az eset inkább előfordul, ami viszont úgy érzem ciki kategória: szuper bringa a sereghajtó alatt. Lehet anyagilag megteheti az illető, de a bringa tudása messze a tulajdonos teljesítménye fölött jár. Nem szerencsés párosítás. Dura ace helyett bőven elég lenne a 105 –ös is, vagy XTR helyett az LX. Versenyre legyen tiszta a kerékpárunk. Edzésre alkalmanként megengedett egy kis sár a montin, mutatva, hogy szoktuk terepezni is, de országúton mindíg a csillogás villogás a menő. Minél több karbon! Ez a jelmondat azt hiszem minden szakágra kijelenthető. A plüssfigurák kora már igen rég lejárt a bringás világban. Sem a sisakon, sem a kormányon, sem sehol nem divatos felbiggyeszteni azokat. Ugyanígy a gép felmatricázása is gyerekes kategória, ha csak nem vagyunk sponzori szerződésban a céggel.
A bringás teste ledolgozott, izmos, szálkás. A teljesítménycentrikus szakágakban a ruházattal nem fedett bőrfelület frissen szőrtelenített. A végtagok bringásokra jellemzően jellegzetesen napbarnított, a mez és nadrág alatt pedig csont fehér. A strandon ez így a köznép szemében nevetséges látvány, de szezonban úgysem jár a komoly bringás nyaralni, így ilyen konfrontációval nem kell számoljunk. Az olajos lánc okozta tetoválás kezdő bringás jellegzetesség, de egy két régebbi bukás okozta heg jól mutatja, nem ma kezdtük a hard core bringázást.. A viselkedés: A menő bringás nyugodt, higgadt, csak az orrán veszi a levegőt, nem vicsorog tekerés közben és felsőtestét nem dobálja, a görcs sem rángatja. Persze ehhez sportforma kell, amit nem egyszerű megszerezni. Lábai olyan tempóban forgatja, hogy a nyeregben ne pattogjon, de ne is tűnjön úgy, hogy épp a hajtókart készül letörni. A bringás jó kedélyű, versenytársaival, nézőkkel és úgy egyáltalán mindenkivel barátságos. A köszönés legalább egy fejbiccentés erejéig megillet minden velünk szembejövő sporttársat, sőt mikor olyan helyen járunk ahol a madár sem jár, a túrázókat, futókat, lovasokat is megilleti a köszönés. A még magával sem szóba álló, orrát magasan hordó versenyzők, azok, akik káromkodnak, hangoskodnak, elégedetlenkednek, sosem lesznek népszerűek a többiek szemében és negatív példát adnak a fiataloknak illetve negatív képet festenek a sportunkról az azt kívülről szemlélőknek. Azt hiszem erre semmi szükségünk nincs. Az erdő törvényeit tartsuk be! Tartsuk tisztán, és ne szemeteljünk a természetben. Akár össze is szedhetjük a mások által otthagyott szemetet, vagy szervezhetünk külön szemétszedő szósöl programot a szezon után, ezzel kicsit meghálálva a természetnek, hogy engedte használni magát.
Edzésen ha csoportosan tekerünk, tartsuk magunk az edzés jellegéhez. Ha állóképességi a menet, butaság folyamatosan lószolni és robbantgatni. Próbáljuk megtalálni a helyünk a csapatban és ott maradni. Olyan edzéseket látogassunk, ami nekünk való távban, erősségben. Minél homogénebb egy edzéscsapat, annál inkább lehet élvezni a mozgást. Versenyeken is, engedjük azokat előre, akik teljesítményük alapján inkább odavalók. Nem csak magunknak, de a többi versenytársnak is gondot okoz, ha valakit kerülgetni kell az első percekben, mert beállt az első sorba a rajtnál. Hidd el, ezen igazán nem múlik sok, főleg, ha nem a dobogóra hajtassz. Már többször leírtam, de most is meg kell tennem, hogy általában nincs különdíj felajánlva annak, aki a leggyorsabb felfelé az első emelkedőn. Ezért nem értem, miért kell ellőni az összes puskaport az első hegyen, majd kippukkadva folyatatni a versenyt. Úgy érzem ez gáz, így amellett, hogy kipukkantál, még szégyellheted is magad azok előtt, akik később dalolva otthagynak. Ha jellemző rád, hogy a verseny első kilométerei után többen előznek le téged, mint ahány versenyzőt te előzöl le, biztosan túllőttél a verseny eleji sebességeddel a neked megfelelő tempón.
Verseny, edzés után, mihamarabb állj zuhany alá. Majd öltözz tiszta szerkóba. A büdös bringás minden, csak nem cool, mint ahogy a parfum felhőt maga után húzó is elég cinkes. Csak finoman. A lányoknak is csak ezt tudom ajánlani a kenceficék kapcsán. Az erős smink nem sportos. Sőt egészségtelen. A cigaretta tabu a magára valamit is adó bringásnál, a drogokról már nem is beszélve. Alkohol felnőtteknél kis mértékben edzés és verseny után –bár fiziológiailag nem a legjobb –azért belefér. A részeg bringás, mint úgy általában a részeg ember nagyon szörnyű jelenség, idáig soha ne alacsonyodjunk le. Sport után lehetőleg ne csülköt rendeljünk a versenybüfében. Kérjünk egy adag tésztát, vagy más szénhidrátot salátával. Ha nem lehet kapni, hát nyilvánosan jól lepődjünk meg, hogy legközelebb a büfés tudja, hogy a bringásoknak sport után az dukál.
Tudom, több helyen szarkasztikusnak hangzik az írásom. Ennek okán fontosnak tartom leszögezni, hogy a jószándék és sportunk a cikk által remélt pofásodása vezetett annak megírásakor és messze állt tőlem a rosszindulat. Az iromány gondolatmenete mellett, sőt azon felül viszont van egy alapigazság, miszerint mindenki azt csinál, amit akar mindaddig, amíg ezzel másokat nem zavar, nem korlátoz, illetve szabályokba nem ütközik. Ez a szabadság nagyon fontos, főleg egy olyan sportban, ami a természethez kötődik, fiatalos és folyton megújuló. A cikkem bár többnyire viszonylag hosszú ideje fennálló etikai normákról szól, elképzelhető, hogy ezek, mint ahogy a bringáink is, a jövő szezonjaiban valamelyest változni fognak. Ezen utóbbi bekezdésnek megfelelően vedd annyira komolyan cikkem, amennyire jónak látod és annyira fogadd meg, amennyit ebből megenged önkritikád és egyéniséged. További sportos nyarat mindenkinek!
(a Bikemag -ban megjelent cikk eredeti, vágatlan változata)
Sziasztok!
Egy megbízható jó kerékszettet keresek a biciklimre!
A hátsó agyam elég tropa már és a felnik állapota sem kiváló már ezért gondolkodom rajta!
Egy kb. 1.5 évtizedes Gt országútim van, cr-mo vázzal, exage 300 ex 7 sebességes váltóval!
A váltó, meg minden jól működik, ezért mást nem szeretnék cserélni rajta! Lehet-e erre ipari csapágyas felniket kapni? Nyílván nem kell, hogy extra könnyű legyen a kerék, csak hogy jól bírja a gyűrődést.. na meg hogy ne legyen túl drága :)
Ha valaki jobban ért hozzá mint én, légyszi segítsen
Üdv
Sziasztok,
Páromban megfoggant a gondolat, hogy szivesen indulna Nagyatádon váltóban, futóként. Szóval keresünk egy lelkes bringást és egy úszót, akik szivesen kipróbálnák milyen lehet az IM hangulata, de még túl nagy falatnak érzik egyéniben.
Előzmény: szileee (1146)
Hát,láncfeszítőről nem hallottam még outin,az amolyna traktoros montis megoldás.
Vegyél ki egy vagy 2 szemet,amennyi szükséges.Kistányér-hátul második fogaskeréken kell lenni a láncnak,és akkor kell lenni egy fél centinek a lánc és a görgő között.
Hatékonyabb szerintem azért,ha váltogatod a forgásokat,a folyamatos 110 forgás görgőn nekem sem megy túl könnyen,de egyébként 120 130 140 es forgásokon is megyek,ha rászánom magam és rendszeresen görgőzök.
Ha mész 120-130 as perces pár perces blokkokat utána sokkal könnyebb a 100-110-es forgást tartani.
Előzmény: stojesz (1186)
Na, most már csak annyi problémám van, hogy kistányérra rakva, maximum a felső 5 tányérat tudom használni a hátsó soron, mert lejjebb már nem tudja feszíteni a láncot a váltó. (De az ötödik jóval kopottabb, mint a negyedik.) Melyik egyszerűbb: valami láncfeszítő vagy kapjam szét az egészet és vegyek ki pár láncszemet?
Amúgy a taktikám úgy néz ki most az elején, hogy azonos áttétel (elől kistányér, hátul fentről a negyedik fogaskerék), 110 körüli pörgetés és az ellenállást emelem, tartva a fordulatot.
Előzmény: ORBEA ORCA (1183)
Nagyon régen kezdőként az első pár évben shimanot használtam.Akkori tapasztalatok alapján soha többet,pedig az első pár évben még nem is mentem annyit,és úgy,mint később.Mindig volt valami gondom vele,állandó állítgatás,pontatlanság,asorok szezonkénti cseréje....
Akkor még 8-as rendszert használtam,a nagyon gyenge de drága shimano sork helyett sram sorokat használtam kb féláron,és kb épp annyit bírtak,mint a shimanok.
Ezért sokkal gazdaságosabbak voltak,súlyban,váltás sebességben a shimanok szintjén.Utána kezdték el fejleszteni a Sram-ot,most a Red-et én anyagminőségében sokkal jobbnak tartom,mint a dura-ace-t.De mindez nem érdekel,mert a Campa mindkettőnél jobb,megbízhatóbb,tartósabb.
Nálunk mennek a fiatalok shimanoval is,sram-mal is,látom az egy szezon alatt legyalult sorokon a 10-12000km-nyi táv után,hogy nem sok minden változott.
Előzmény: kipage (1184)
Nekem ellenkező tapasztalatom van a Sram sorral. Igaz nincs nagy összehasonlítási alapom, de volt egy Force sorom azt nagyon hamar kukáznom kellett. Azóta Ultegra sorral megyek, a láncom meg Dura Ace. Nekem ez vált be a legjobban, igaz a Campát nem próbáltam.
Én is ezt tenném,hacsak nincs a lánc nagyon nagyon megnyúlva,a kistányér meg túl jó újszerű állapotban.
Találkoztam már olyannal is,hogy nem csak hátul udrott a lánc a soron,hanem elöl is a kistányéron...
A Rec láncot azért ajánlom,mert én 10-12000km-eket megyek vele láncnyúlásig,pedig azért terhelem rendesen...
Igaz,ez inkább a 9-es láncokkal volt tapasztalat,most at Orcán 10-es sor van,10-es lánc,de nem tudom pontosan a km számot,mert ugyebár 4 bringát használok...Télen a Red Bullal mentem sokat,aztán a Prince-el,sokat időfutamoztam is,talán 6-7000km jutott csak az Orcára,de nincs még nyúláshatáron a lánc.
Ha bármi van nyugodtan keressél.
Előzmény: stojesz (1182)
Akkor valószínűleg azt fogom csinálni, hogy kistányéron végiggörgőzöm ezzel a lánccal és fogaskoszorúval a telet és tavaszra veszek egy új szettet.
Köszönök minden tanácsot, fogok még kérdezni később :-)
Előzmény: ORBEA ORCA (1181)
A képről látszik,hogy a legtöbbet mivel nagytányéron mész a 15-19-es lánckerekek mentek,némelyik ki is van hegyesedve teljesen,azokon biztosan udrik a lánc majd.Látható,hogy azokhoz képest még a 23,25-ös nagyok is jó állapotban vannak.
A sort azért ne dobd el,ha olcsó egyes sor akkor lehet hogy tudsz hozzá szerezni új lánckerekeket a kopottak helyébe,és így lehet még használni nyúlott lánccal.
A Miche általában campa kompatibilis,bár mivel én sosem használtam nem ismerem igazán.
Ha shimano a kazettatest akkor én inkább sram sort vennék,shimanot semmiképp,keveset bírnak,és drágák.
Előzmény: stojesz (1179)
Köszönöm Tibor!
Összefoglalnám, ha valami nem stimmel, kérlek jelezz!
Láncra javaslatod a Campagnolo Record lánca, 10 sebességeshez. Ha szükséges a fogaskoszorú cseréje is, akkor pedig mehet akár a Miche (pl. ez) vagy akár mondjuk egy Ultegra sor is. (Ilyet most pl. tudok 2000-2500 km-t futottam, jó áron.) (Egyébként szerintem a kazettám Shimano kompatibilis.)
Előzmény: ORBEA ORCA (1177)
A sor állapotát úgyis megtudod majd,ha lecseréled a láncot.Ha el van kopva akkor a sokat használt lánckerekeken ugrani fog a lánc.Ha csak némelyiken és néha,nagyobb erőhatásra akkor nem gond,párszáz km alatt a lánc kicsit nyúlik,és utána már nem fog.Lehet kapni láncnyúlásmérő sablont is,azzal meg tudod nézni a lánc állapotát,és a későbbiekben optimálisabb km után tudod cserélni,így véded a sort jobban.Ez akkor fontos,ha drágább sorokat,mondjuk Chorust legalább használsz.
Ránézésre te is láthatod,hogy az alsó kevesebbet használt fogak profilja mennyivel nagyobb a felsőkénél,ha nagy az eltérés akkor biztosan ugrani fog az új lánc a soron.Egyébként a Miche sorok,amik Campa kompatibilisek nem nagyon drágák,ha cserélni kell.
Ha 53/39 a hajtómű,akkor próbáld beállítani a váltót a leírtak szerint.Én ha beállítom utána direkt gyorsan,és össze vissza váltok,mint egy kezdő,ha azt kibírja,nem esik le a lánc akkor nincs gond:-)
Előzmény: stojesz (1173)
Szerencsés, aki használati utasítás alapján állíthatja be a görgőjét. : ) Előkerestem, a Tacxhoz nagyjából annyi volt, hogy „mikor a H fogantyú fel van hajtva, akkor a nyomás szabályozására az R gombot lehet használni. Azt pedig ellenőrizzük le, hogy a gumiabroncs ne csúszkálhasson”, ill. „a minimális nyomás a gumiban 6 bar legyen”. Szóval ez alapján nem igen lehetett beállítani, ezért jött a józan ész, ami alapján nagyjából az általad írt 2-3 mm-t nyomja be így a gumin a görgő. Szóval azt hiszem, ugyanabban a malomban őrlünk, csak másként jutottunk el oda.
Nekem sík terep a megszokott itt az Alföldön, ezért a korábban írt áttételek és lábforgás modellezi a kinti tekerést. A görgőn lévő tíz fokozatból én is csak egyet használok, már azon is gondolkodtam, hogy le is szerelem a bowdent, ne zavarjon, de néha jó nehezebbre kapcsolni, mintha szembe fújna a szél : ). Ritkán meg van olyan, amikor erősebbre állítom, az első kereket kicsit megemelem, mintha emelkedőn mennék felfelé. De ezt csak olyankor, amikor visszanézem, hogy mennek fel Armstrongék a Tourmalet-en. : )))
Előzmény: ORBEA ORCA (1162)
Még valami: nem tudom, hogy ez kompakt-e. A nagytényér 52-es, a kicsi 39-es.
Előzmény: ORBEA ORCA (1169)
Na, tök örülök, hogy szóba került ez a téma :-)
A bringa még úgy van, ahogy az eredeti tulaj összerakta. Miche hajtómű, sor és lánc. A láncot már nagyon ideje cserélnem, van már benne cirka 5.000 km. Ha jól rémlik 12-25-ös a sorom, este megnézem. Ha küldök Neked közeli képeket a koszorúról, meg tudod mondani, hogy megfelelő állapotban van-e?
Köszönöm a tanácsokat!
Előzmény: ORBEA ORCA (1169)
OK,az a jó,ha minél kevesebb görgő nyomásra van beállítva,hogy még éppen nem forog el a kerék,ha hirtelen erősebben rányomsz a pedálra.
A stabilítást a patent tengely befogó perselyek meghúzásával biztosíttod,nem a görgő tengelyével.
A 92 az jó forgás,de változtatgathatsz próbálhatsz magasabb lábforgásos blokkokat/100,majd 110-120/ is betenni pár percekre,és akkor szépen emelkedni fog az alap lábforgásod,amire a legjobb a görgő.Ez az edzés a pulzusodat is jól fel tudja vinni,ha eljutsz 130-140 forgásokra,.és ott tudsz 1-2 perces blokkokat csinálni biztosan felmegy 150 fölé/még nekem is:-)/
És persze tehetsz be pár perces keményebb/ez a nagyobb áttétel/blokkot is 75-85 forgással,de leginkább ülve és figyelve,hogy ne csak taposd a pedált,hanem forgatni próbáld az áttételt,minél inkább álljon a csípőd.
Előzmény: gafmon (1171)
Köszi Tibi!
Állítottam a "fixáláson".Azt gondoltam: minél jobban meghúzom, annál stabilabb :)
Most kipróbáltam és elől a közepes, hátul pedig felülről a 4. lánckerékre van állítva. Így kényelmes is, meg azt hiszem az egy óra kibírható..
Számoltam pedálfordulatot: 92. De majd, ha lesz egy kis időm, akkor letekerem az egy órát és elválik, hogy hogy sikerül.
(ha kisebb áttétre teszem, akkor fél óra alatt szerintem pont ki is készülök.De most az a cél, hogy erősödjek, állóképességet , keringést javítsak és próbáljak meg minél hosszabb ideig nyeregben maradni.)
Nem tudom, jó lesz így? köszi
Egyébként a szabadgörgőt nem nekem találták ki.Egy bambább pillanatomban kiütném a szomszédhoz vezető oldalfalat :D)
Előzmény: ORBEA ORCA (1165)
Köszi Tibi!
Állítottam a "fixáláson".Azt gondoltam: minél jobban meghúzom, annál stabilabb :)
Most kipróbáltam és elől a közepes, hátul pedig felülről a 4. lánckerékre van állítva. Így kényelmes is, meg azt hiszem az egy óra kibírható..
Számoltam pedálfordulatot: 92. De majd, ha lesz egy kis időm, akkor letekerem az egy órát és elválik, hogy hogy sikerül.
(ha kisebb áttétre teszem, akkor fél óra alatt szerintem pont ki is készülök.De most az a cél, hogy erősödjek, állóképességet , keringést javítsak és próbáljak meg minél hosszabb ideig nyeregben maradni.)
Nem tudom, jó lesz így? köszi
Egyébként a szabadgörgőt nem nekem találták ki.Egy bambább pillanatomban kiütném a szomszédhoz vezető oldalfalat :D)
Előzmény: ORBEA ORCA (1165)
Megnéztem a képeidet,úgy látom az első átdobó nagyon magasan van a lánckerekekhez képest,nem csoda,ha nehezen megy fel a lánc.
Nálam úgy van állítva,hogy épphogy nem éri el a váltó a nagy lánckereket,kb 1mm csak a hézag.
Így nagyon könnyedén megy fel-le a lánc akár magasabb láncforgáson is,és akkor is,ha nem figyelek oda,csak nyomom a váltót.Olyan kevés a hely,hogy a lánc ki se fér,még nemigen volt olyan,hogy leesett volna a láncom,mondjuk a határolót is szűkre kell állítani,nagytányér kónuszon épphogy nem éri el a lánc a váltót.
Nyílván erőhatás alatt mondjuk hegyre felfelé 70-es forgásnál nem célszerű elöl felváltani,az nekem is nehéz jó beállítással.
Próbáld meg amennyire lehet lesüllyeszteni az átdobót.
Egyébként ez nem kompakt áttétel?Képen nagyon úgy néz ki,ha az akkor ahhoz másik átdobó kell,ez a hagyományos 2 tányéros.
Megoldás lehet még,hogy szerzel egy 42-es,vagy 44-es kistányért,úgy látom legalább 25-ig van a sorod,így hegyre elég bőven,bár nálatok nem nagyon vannak olyan pályák.Akkor már biztosan többet mennél kistányéron,mert 42/13-15-el jól lehet haladni.A váltás is könnyebb,kisebb az átmérő különbség könnyebben megy a lánc.
Ja,a lánc az meg vegyél Campa Rec 9-et,és fényéveket javul a váltás,és a keresztbe futási képesség a shimanohoz képest.Gondolom azt használsz,ha ultegra van a bringán.De a campa lánc kompatibilis vele,abban nincs eltérés.
Km-ben meg szinte a dupláját elmész egy Record lánccal.
Előzmény: stojesz (1168)
Fixet akartam, nem szabadot.
A fogaskoszorússal meg igazad van, a kistányért kímélem csak. Talán leginkább egy jó váltóbeállítás segítene, hogy megszeressem a kistányért. Sokszor nagyon nehezen kap fel a nagyra.
Előzmény: ORBEA ORCA (1167)
Lehet inkább szabadgörgőt akartál írni az első mondatban?
Ügyesek ezt tudták a simán is,főleg a profi,nagy hengeres görgőkön amiket leginkább a pályások és pro csapatok használnak-használtak.DE az új Galaxia-n még egy amatőr is tud menni kiállva ,mert nem lehet róla lehajtani.Versenyzők pedig szinte úgy sprintelnek rajta,mint az outon.
A kistányérról.
Kezdő koromban én is épp így mentem.Szinte csak nagytányér....
Két hátránya volt.Amint elkezdtem versenyezni a lassú lábforgásommmal az első pár lószra elmaradtam,és hosszú hegyre sosem értem fel a mezőnnyel.Sík 80-90 lábforgásból nem lehet hegyre menni folyamatos 70 környéki forgással.De ha síkon gond nélkül tudok menni 100-120 forgás közt a mezőnyben akkor friss lábbal hegyre 80-90 forgással tudok menni,sőt enyhébb részeken ahol nő a tempó a hegyen nem váltok rögtön lefelé,hanem csak ha 95-100 fölé nő a forgás.
A másik hátrány,hogy csak nagytányérral a fogaskoszorú fele annyit sem bír ki,mert a leginkább használt 17-21 közti lánckerekek elkopnak,míg az alsó fogak bőven futnának még,de dobni kell a sort...Ha 39-ről használom az alsó 13-16 lánckerekeket akkor a sor élettartama nő.
Egyébként most dilemmában vagyok.
Kezd jól menni az időfutam,és ott mivel nem sok köze van a mezőnyversenyzéshez én is nagy áttételekkel megyek.
Alkatomhoz,erőszintemhez síkon jobban passzol az alacsony 70-80-as forgás,nemritkán végig 54/11-el megyek....
Ez jó tempómenésre,de a mezőnyversenyzésnél észreveszem a hátrányát,lassul a lábam...
Nem nagyon jön össze,hogy valaki egyszerre legyen nagyon jó időfutamos,és nagyon jó sprinter is.
Nálatok triatlonban ilyen gond nincs,így neked nem olyan nagy gond,ha "nem ismered" a kistányért:-)
Előzmény: stojesz (1166)
Megpróbáltam elképzelni, ahogy valaki fixgörgőn kiállva teker, de ez nekem túl abszurd :-)
Valahogy én nem szimpatizálok a kistányérral (52/39-es a hajtóműtányérok mérete). Szabadban tekerve az elindulást követő néhány percet és az emelkedőket kivéve mindent nagytányéron oldok meg a hátsó fogaskerekekkel. (Van egy olyan elméletem, hogy ezzel kitolhatom a fogaskoszorú élettartamát is.) :-)
Előzmény: ORBEA ORCA (1165)
Szia!
Nyugodj meg,görgőn én sem szoktam keménykedni,nem arra való.
Arra esetleg venni kell egy külön spinninget,vagy ergometert,ami merev erős vázas,és nem árt neki,ha nagy áttételt használ valaki akár kiállva is.A görgőben nagyobb áttételeknél,helytelen amatőr hajtási technikával,főleg kiállva taposva a kikönnyített vázak sérülhetnek.
Nem tudok linket beilleszteni,de talán keress rá a neten a Tacx T1100 Galaxyra,véleményem szerint a piacon most az a legjobb görgő,ami valóban lehetővé teszi,hogy valós kerékpáros mozgást végezzen az ember.
DE a kérdésedtől eltértem.
Minden mágnesfékes görgő úgy van beállítva,hogy alaphelyzetben a mágnesfék minimális terhelést ad,főként kistányéron elöl,és hátul közép vagy feljebb egész könnyednek kell lennie épp úgy,mint a valóságban.
Ha már így teljesen alapon is nehéz,akkor 2 dolog lehet,egy amit írtam az előbbiekben,hogy valaki nagyon közelre állítja a görgőt a gumihoz/1-2mm hézagnak kell lennie 5Bar körüli guminál,így bekattintva üzemi helyzetbe épp optimális lesz/,és ezért szorul a csapágy,vagy nem jó a görgő mágnesfékének az alaphelyzete.Minél jobban ráállítod az erősséget a mágnes annál nagyobb részen fedi a forgó tányért,így fékez.Gyakorlatilag meghibásodás kizárt,légrés van,nincs kopó alkatrész.Egyébként az egész szerkezet egy rugóval van ellátva,ami mindenképp alaphelyzetbe húzza vissza a mágnest,de nem hiszem,hogy ez meghibásodott volna.
Én szívesen megnézném,hogy van-e ilyen jellegű gondja,de megfelelő műszaki végzettséggel,akár egy autószerelő is átlátja a működését,és ha kell és lehet akkor állít rajta.Esetleg a bowdenen lehet feszítő épp úgy,mint a kerékpár bowdeneken,és lehet hogy az túl van spanolva,tekerd azt is ha van alaphelyzetbe.Legfeljebb lesz egy kis holtjáték,el nem tudod rontani.
Egyébként nem olyan nagy gond,ha kis áttételen,elöl kicsin,hátul a felülről 2.vagy3.lánckeréken tekersz 90 körüli forgáson,legalább nem lesz hangos a görgő.A lényeg,hogy inkább könnyű legyen,magasabb forgással menj,mint nehezen lassú forgással.
Pedálforgást tudsz számolni is,percenként 90 az alap.
Nem muszáj egy percig számolni,egy lábad egy teljes forgását számolod 10mp-ig,ha 15 megvan,akkor az már jó.
6X15=90
Hajrá:-)
Előzmény: gafmon (1164)
Szia Tibi! Visszaolvastam, de a felét sem értem annak, amit írtok a görgővel kapcsolatban.. Vettem egy TACX-1599001 T1820 Magnetic-et. Az én szintemhez szerintem nem is kell ennél fullosabb..A gondom az, hogy legkisebb erősségen, közepes áttéten tekerek és úgy érzem, mint aki most kezdett el bringázni. Nem tudom milyen a pedálfordulat és a többi, de olyan mintha az állóképességem a nullán lenne. Sokkal nehezebb tekerni, mintha valóban haladnék. Igazából viszonyítási alapom sincs nagyon. De egészen lefáradok, hogy 20 km-t tekerjek egy óra alatt. Ha én vagyok ilyen sz@r, akkor mélyen magamba kell néznem :( Létezik? köszi
Előzmény: ORBEA ORCA (1163)
Megnéztem a görgőd a neten gyakorlatilag szinte ugynaz mint a Minouráim,még design-ben is.
Mint írtam,azt kell megtaláld,hogy az előírt normál guminyomás-görgőtáv-nyomási erővel beállítva melyik fokozat az,amelyiken hasonló erőkifejtést igényel a hajtás,mint amit modellezni szeretnél az outon.
Én általában úgy állítom be,hogy enyhe emelkedős 3-5%-os terepet modellezzen,tehát 39-17-19 környéki áttételekkel hasonló erőkifejtés kelljen hozzá,mint szabadban 80-90-es forgással.Ezután a görgőn nem szoktam váltani,az egyik le is van teljesen fixálva,így könnyű vinni,nem kell mindig a bowdennel szöszölni,és csak a bringán váltok.
Hát ez elég érdekes elmélet,a görgők használati leírásában nem véletlenül szerepel,hogy normál outi nyomás alatt 5-6 Bar-on általában 2-3mm-re kell állítani a görgőt,és az automata épp a megfelelő mértékben fogja a görgő tengelyt előre mozdítani kb fél cm-el,így 2-3mm-t nyomva a gumin ami épp megfelelő.
Ez általában éppen csak annyi,hogy a kerék épp ne szaladjon meg rajta egy kicsit erősebb pedálnyomásnál.Te a csapágyak terhelését növeled meg,ami nem jó a görgőnek,a csapágynak szabadon kell futnia nyílván.Ez olyan,mintha a kerekeden a kónuszokat jól összehúznád,hogy edzéseken nehezebb legyen hajtani,aztán versenyre meg visszalazítanád,hogy forogjon.
Annyi mindent láttam,hogy már egy ilyen elméleten sem lepődnék meg....
Előzmény: waywalker (1161)
Nem a guminyomás, hanem a kerék és a görgő közti nyomás, vagyis a gumiabroncs és a görgő felszíne közti súrlódás erőssége az érdekes szerintem. Amikor kezdtem görgőzni, pont azt a beállítást kerestem, amiről írtál, vagyis ne menjek 50-nel görgőn, ha szabadban az csak mondjuk 27 lenne. Ezért állítom be a leírtak szerint. Tehát ha a szabadban az 52/17-es áttételen 77-es lábforgásnál 30 km/h a sebességem, akkor ugyanannyi legyen a görgőn is.
Egyébként Tacx Sirius Soft Gel, és elég csöndes magasabb fordulaton is.
Előzmény: ORBEA ORCA (1160)
Szívesen.
Az egyik görgő itthon van, a másik pedig a melóhelyemen,így nem kell cipelnem őket,itthon ugyebár van bringám,a melóhelyre meg viszek,ha görgőzni támad kedvem.Így nem eladó,bár keveset használom őket.Esetleg ha veszek egy Tacx 1100 Galaxia-t akkor egyet eladok.
Egyébként én úgy használom őket,hogy kb 25-30%terhelésen le vannak fixálva,az egyikről le is van szerelve a felesleges kacat állító tárcsa.Így már kistányér közép áttételen is bőven edzés értékű a görgőzés 90-110 forgással.Így kicsi a görgő sebessége,és halk.Nagytányér középen általában már csak 70-90 forgáson megyek,ott így is felmegy a pulzus 140 környékére,nekem az elég.
Magasabb 130-140 lábforgáson kistányéron megyek 39/13-15,itt 150-160 pulzus is elérhető,és még mindig nem visít a görgő.Sokan szeretnek nagy áttétellel,de kis fokozaton a görgőn tekerni,mert tetszik nekik,hogy 50-el tudnak menni....Persze csak a görgőn,szabadban nem...
Azt a zselés bevonást nem értem mire jó,legfeljebb arra,hogy idővel megkopjon,és cserélni kelljen?
2 év garancia az jó,csak szokszor az érvényesítésével van gond,kíváncsi lennék,ha megkopik a tengely bevonat arra vonatkozik-e.
Az előttem hozzá szólót nem igazán értem guminyomásostól áttételestől....A hozzászólás szabadgörgőhöz vonatkozik?Mi a köze a guminyomásnak az ellenálláshoz?Szabadgörgőn sem sok,legfeljebb akkor leüt a felni a görgőre és még defektet is lehet kapni extrém módon...
Előzmény: teadrop (1158)
Azért szeretem így beállítani, hogy minél jobban hasonlítson a görgőzés a tényleges tekeréshez.
Ha kicsi a kerék és a görgő közti nyomás, akkor a kerék csak pörög, mint a mókuskerék. Ha nagy, akkor meg tekeri az ember, de alig forog az erős súrlódás miatt. Ha megfelelően állítom be a nyomás erősségét, akkor szinte olyan a tekerés-lábforgás-áttétel-ellenállás érzése, mintha az országúton gurulnék. Persze, nincs pl. légellenállás, de viszonyítási alapként több mint jó. Nekem így már érdemes beírni a megtett távolságot is, hiszen nagyon jó közelítéssel valós értéket mutat. Aztán a pörgetéses gyakorlatoknál is előny, mert mondjuk össze tudom hasonlítani a különböző áttételeken végzett pörgetéseket a régebbiekkel (mondjuk ugyanazt a 110-es pörgést tudom keményebb áttételen is). Igaz, ha ilyenkor felteszem a görgőt, akkor a bringa szinte tavaszig rajta van, de néha, amikor jó idő van, akkor elmegyek vele egy-egy körre. Ezek után pedig újra a megszokott beállítások szerint állítom be a görgő nyomásának erősségét, s olyan, mintha le se vettem volna róla a bringát.
Szóval nekem ezért fontos, vagyis inkább csak így szoktam meg. Persze nem túl sokat görgőzöm, két szezon alatt eddig olyan 8-900 km-t, de nekem ez így bejött. Egyébként a mai tekerésem alapján ezekhez az értékekhez fogom állítani: 52/17, 77 rpm 30 km/h, 52/17 70 rpm 27 km/h vagy pl. 39/13, 77 rpm 29 km/h.
Előzmény: Slybacsi (1148)
Köszönöm a tanácsokat!
Elvileg 1 kg-os a Btwin lendkereke, a görgő pedig vmi zselés anyaggal bevont. Emiatt gondolom, illetve éreztem úgy, h zajtalanabb, de sztem nem magas fordulaton próbálgattam egyik görgőt sem. Viszont akkor legközelebb így próbálom :-)
Ilyen termékből alapból nem vennék én sem kék-márkásat, viszont garanciában elég jók sztem, és nagyon jó az ára, ahhoz képest, h vadiúj. Plusz ugye ez a softgel-szerű görgő-rész, ami miatt hajlok felé, de azért nem győzött meg teljesen :-)
Ha van 2 görgőd, nem adod el az egyiket? :-D
Előzmény: ORBEA ORCA (1157)
Szia!
Zajszintet azért érdemes terhelve nézni,és magas fordulaton.70-80-nál nem fogod megtapasztalni.
Görgő középállás,kerékpáron nagytányér középen valahol 110-120 forgás.
Ezt a terhelést még bőven bírja fix görgőben a váz,nagyon én nem ajánlanék senkinek sem keményebb áttételt görgőn,legfeljebb régi vasvázzal,ami nem nagy trauma,ha esetleg eltörik csak párezer ft a kár.
Szóval ha ezen a forgáson nem visít a görgő akkor megveheted,mert a görgőt leginkább magas fordulaton érdemes használni,sokan profik is napi szinten este 20-30p magas forgásos lazítást végeznek rajta kemény edzésnapok-versenyek után.
Én is sima használtabb slick outi gumit használok görgőzni,nem speciális "görgős"mihasznát.
Az ár jó,de Bwint nem vennék,bár van rá 2 év garancia.Minoura Mag 850-est használok,2 is van teljes megelégedéssel,de csak ritkán:-)Nem tudom mekkora a Bwin lendkereke,minél nagyobb a súly annál jobb egyenletesebb hajtani.
Üdv
Tibor
Előzmény: teadrop (1154)
Amúgy itt is érdemes nézelődni: http://apro.bikemag.hu/browse/edzes-energia/gorgo/
Előzmény: teadrop (1154)
Nekem csak a Tacx Satorival van tapasztalatom. Sosem jött át a szomszéd. Mondjuk alatta volt a hozzávaló szőnyeg plusz még egy vastagabb, puha szőnyeg. Viszont nem országúti volt rajta, hanem monti, 1,75-os gumikkal, minimális mintával.
A külső felület befolyásolja, érdemes teljesen slick gumikat rátenni szerintem. Akár használtat. Itt nem olyan gáz a durrdefekt, mint élőben, 40-nél :-))
Nagyobb tempónál is nézted a zajszintjét?
Előzmény: teadrop (1154)
Köszi szépen!
Kimerítő volt a válaszod, és mindenre kiterjedt, tényleg (majdnem) mindent tudsz :) Mostmár nyugodt szívvel viszem magammal a belsőt, biztos passzolni fog!
Üdv
Előzmény: ORBEA ORCA (1203)