Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
ORBEA ORCA fórum hozzászólásai
Hosszabb irományoknál a küldés előtt másold ki a szöveget a biztonság kedvéért,így ha esetleg eltűnik akkor nem kell újra írni,csak beilleszteni,és valószínű másodszorra el fog menni.
Ötlet.
Szia!
Igen,2-3 nap is kellhet,mire az új avatarod lesz látható a régi helyett,ezt én is átéltem.
Tudod szerintem azért van,hogy ezzel is jelezzék,a sporthoz sok kitartás,türelem kell,de aztán meg lesz az eredmény...:-)
Előzmény: aurorag (2222)
A magyar triatlon szövetség honlapján van éves versenynaptár,ott meg tudod nézni,sok nincsen.Mivel terep,és mountival kell menni,vagy cyclokrosszal,29-el esetleg így általában nem sík terepre teszik a versenyt ha van,de qra nem gazdaságos a pár induló miatt,ezért nem rendeznek.Egy triatlon versenyen meg rendesen lehet kaszálni,főleg egy ironmanen horror,érthetetlen nevezési díjjal gyakorlatilag null díjazással,visszaforgatással a nevezési díjból,sponzor bevételekből az indulóknak....
Tehát ha elindulsz az OB.-n kis készüléssel is gyakorlatilag biztosan jó helyezést tudsz elérni korosztályban mindenképp.
Előzmény: Lacus1980 (906)
A tereptriatlon nem tovább,hanem visszalépés,mert még kisebb a konkurencia,induló létszám,mint triatlonban,ahol nem versenyeznek pld az egy egy számban igazán jók se már.
Itt Szálkán pld volt egy normál triatlon verseny,egész szép induló létszámmal.Másnap rendeztek egy tereptriatlont,ugyanolyan jó idő volt,összesen vagy 10 induló....
Előzmény: Lacus1980 (902)
Ha ilyen hőskori vas bringás van azt nyugodtan használd bármikor nagy baja nem lesz ha mégis az se nagy veszteség.
A 28-as gumi biztosan belefér a villába,így télen is elég biztonságos.E mellé nem szükséges cyclokrossz bringa,nálunk többen mennek téli időszakokban ilyen régi 20-30E ft os bringával.Ha komolyan gondolod az edzést,ironmant,akkor 150-250E kategóriában használt bringában érdemes gondolkodni.Ennyiért újat nem kapsz csak alapbringát alapszettel,használtban egy középkategóriásat tudsz venni.Esetleg érdemes a régit megtartani télire,bát még ez sem az a kategória,amit annyira félteni kellene télen.
Kamásli,maszk nem nagy tétel újonnan 2-4000ft.Ha nincs is téli cipőd,de a mostaniba belefér a téli zokni lazán,akkor elég az is a kamáslival általában.Turikban is ki lehet fogni alig használt,sőt új bringás cuccokat is,ha Ellegi,Essegi,Gi-esse,Biemme,Aqu,Specialized márkajelzésű akkor nagy valószínűséggel kényelmes lesz hosszabb távokon is.
Cipőben Sidit keress,azt szinte egyszer kell csak venni,főként ha nyáron is használsz vékony védő kamáslit.
Itthon a Bikemag-ot nézd,kint az e-bay-on érdemes vásárolni pld.Itthon boltban szinte semmit max a kis értékű gyorsan kopó alkatrészeket.
Előzmény: agyula (901)
Ami kimaradt.
Nekem természetes,hogy télen a Red Bullal edzek,mert ezen épp azt a nyeregpozíciót tudom felvenni,mint az outikon egy kicsit magasabb kényelmes kormány állásnál.A hajtómű karhossz is a nyári,hisz a nyári szettem van felrakva.
Mountival is lehet menni télen,ha beállítható rajta a nyári nyeregpozíció az áttételhez képest,és nem a szokásos mtb rövid hajtókar van rajta.Régen én is mentem télen alapozáskor mountival outon sokat,80-120 közt outisabb vékonyabb gumival persze,nem tereppel.
Szia!
Speciális felszerelések szükségesek a bringás felkészüléshez,már ha legalábbis kint akarsz menni.
Az első a bringa,nem árt egy edzőbringa-téli bringa,amit nem sajnálsz annyira ha kimész akkor is,amikor nem szárazak az utak.A kihegyezett versenybringák erre nem alkalmasak igazán,főképp az időfutam vagy karbon outik.Hidegben merevebbek lesznek,és sérülékenyebbek,valamint az illesztett alu kötő elemek a különböző hőtágulás miatt kimozdulhatnak főként ha nagyobb áttételeket is használ az ember,nem csak forgat.
A nagy profilú csövek nagy mennyiségű hőt tárolnak,ez gond,amikor mondjuk edzés végén a bringát null fokról beviszed 20 fokba.Ez a hirtelen diletáció komoly terhelés mind a váz anyagának,mind a fényezésnek bármilyen hihetetlenül is hangzik.
Ezért téli edzés után ha bringát mosunk még véletlenül sem tesszük azt meleg vízzel.
A téli bringákba belefér a 28-as mintás edzőgumi,ami pld nekem a Prince-be,vagy az Orcába nem megy be a fékhidaknál,villáknál nincs annyi hely.Sok outira rendes sárvédőt sem lehet felszerelni,ami télen nagyon kell,ha vizes az út,egyébként átázol hátul,és a cipőd,hiába van rajta kamásli.
Legjobb megoldás egy Cyclokrossz bringa tartása ,ezekbe 35-ös igazi téli gumi is elfér,sárvédő alap,ugyanakkor majdnem akkora élményt ad,mint egy rendes outi csak persze jóval nehezebb vele ugyanaz a tempó.Ez télen nem is baj,mert 25-ös átlaggal kisebb légellenálással kevésbé fázik az ember,mint 30-al az outin.
Egyébként egy ilyen szintű dömper normál 23-as gumikkal bőven elegendő a magyar versenyeken a főmezőnybe,ez tapasztalat,indultam vele outi versenyen,bár megnéztek az ismerősök,hogy elment az esze,????:-)
Azért jó a cyclokrossz,mert a 35-ös gumi azért csúszós úton is elég biztonságos,valamint nagyon nehéz vele defektelni,amit télen nem kellemes dolog szerelgetni.
Ha télen elesel szokszor az a legveszélyesebb,mert alacsony sebességgel ha hirtelen kicsúszik a bringa levágódsz az útra,és törik mindjárt valami ha nincs szerencséd.Nagyobb sebességnél inkább kicsússza az ember,és megússza horzsolásokkal főleg télen a sok ruha felfogja az ütést.
A ruházatra is kell költeni,alap egy téli lehetőleg magas szárú bélelt cipő,és jó minőségű kamásli ami sohase neoprém,mert abba belefagy a lábad,nem szellőzik.
Ugyanez igaz a téli hosszú thermokra is,kerüljük a decatlonos,hervise,egyéb amatőr ruhákat,próbáljunk csapat szereléseket szerezni,de itt is figyelni,mert kína elárasztja minden xarral a piacot,ami úgy néz ki mint egy Pro-Tour mez az gyakorlatilag egy 20 ft-os bóvli.
Ha szél is van null fok környékén,akkor kell egy vékony széldzseki,vagy mellény is felülre,valamint maszk a fejre a sapka alá.Bélelt vastag síkesztyű szélstoppos.
Én -1-3 fok alatt nem megyek kint,főleg ha szél is van.
Amire edzésen figyelni kell.
Null fok környékén már nem nagyon van értelme heyges terepre menni edzeni.Igaz felfelé nagyobb a hőtermelés,nem fázik az ember általában,de megizzad,és lefelé ha hosszabb a lejtmenet nagyon át lehet hűlni,és innéttől csak szenvedés lesz.
Tehát max enyhén hullámos terep,és ott is felfelé sétálás lazán.Állandó hő egyensúly tartás alacsony pulzussal.Ne akarjunk hidegben magas forgással edzeni,az izmok merevebbek,én átlag 65-80 forgással megyek leginkább,ahol könnyű,ott 90-95.
Lehetőleg minél több kinti edzés,a görgő,kondibringa,spinning csak hasonló,mint a rendes kerékpározás,nem helyettesíti azt,legfeljebb annak jó,aki nagyon csúnyán bringázik,és azon javíthat az álló bringa.
Ha nagyon nem vesz rá valakit a lélek,hogy mégis kint menjen,akkor jó alternatíva az alapozó futások,sokat hoznak bringán is.Erről vannak viták,hasznos-nem hasznos,én az előbbi oldalra állok,és szeretnék még szezonban is futni most,ha minden rendben lesz.
Előzmény: agyula (897)
Sanyi köszönöm az infot,akkor még egyszer körbejárom a kérdést,de valószínű maradok a szálkai versenynél ami helyben van,és épp úgy elfáraszt majd:-))))
Az OB-n mint írtam nincs doppingvizsgálat,és gondolom jön egy csapat,akiknek ez a verseny a szomszédban van...
Nekünk előző nap már utazni kellene,teljes hétvége elmenne rá.
Csapat OB második már voltam Erb Zsolti és Brozovácz Laci barátommal,az az érem már nem hiányzik:-)
Sziasztok!
Aug 18.-án Szálkán lesz triatlon verseny,ahol lesz váltó is.
Mivel a 3.-as csapat OB-ra az útminőség és távolság/Balmazújváros/,és a dopping ellenőrzés hiánya miatt nem indulok.
Szeretnék egy erős úszó,és futó csapattagot,1,9 -90 -20 a táv.Ha valakit érdekel kérem jelezze.
Nem tudom,van-e köülön korosztályos csapatverseny,még érdeklődök majd,elsődlegesen senior csapattársakat keresek,de klasszis úszó-futó emberrel abszolútra is mehetünk...:-)
Baxxus...
Ami itt megy ezzel a qrva nagy romavédelemmel már szégyen...
Aki lopott levágnám a karját,erőszaktevőnek a farkát,aki gyilkol,simán felhúznám az első fára,mint régen...
Mindjárt lenne egy kis rend,ez biztosan visszatartó erő lenne...
Előzmény: Csandy (1068)
Engem is qra zavar.
Továbbra is semmi egyéni moderálási lehetőség parasztvakításként ez a semmire se jó "moderálás"
Az üzenőfal továbbra is telefirkálva,csetelés...
Baxx...levágnám az egyik kezét az ilyennek...Akkor talán kevesebb ember értéke tűnne el nap mint nap.
Előzmény: RunKa (1026)
Szia!
Általában a belsőkön nem egy méret szokott lenni,hanem 700X19-23,ami vékonyabb és van pld 700X21-28 ami ballonosabb külsőbe való.Cyclokrosszhoz létezik pld 700X28-36 is.
Ha 700X23 van ráírva az biztosan jó méret,optimális a 700X23 külsőhöz.A C még én sem tudom mit jelent... :-)
Érdekesek a kerék gumi méretek,mert nekem pld volt 27"-os gumim is,és az rámegy a 28-as normál 700 versenykerékre.
Van vagy 10-12 féle méret ami mind versenyméretet takar.
A belsőkről,van vékony 19-es is pld nagyrészt pálya vagy időfutam gumikhoz.Olyat ne vegyél,de pld a 700X19-23 már megfelelő.
A vékonyabb belsőt felpumpálva a falvastagsága nyilván kisebb lesz,így könnyebb defektet kapni.Bele lehet a 23-as külsőbe a 28-as belsőt is rakni,csak macerás kicsit,könnyebb odacsípni amikor felrakod.Meg kell nézni mindig,hogy véletlenül nem-e maradt valahol a perem alatt a belső,akkor vissza kell nyomni,és csak utána pumpálni.Én télen szoktam a 28-as belsőt betenni a 23-as kölsőbe,mert vastagabb a fala is,így kevésbé defektérzékeny amit hidegben nagyon rossz dolog szerelni.DE a legjobb téli megoldás a cyclokrossz,28-as vagy 32-es vastag külsővel,és hozzá belsővel,egész télen nem volt defektem.
Előzmény: szileee (1202)
Gyűjtsél még...Ezekkel csak a bringázás kellemetlen élményeiben lesz részed az összes gyerekbetegséggel találkozni fogsz ami lehetséges,és állandóan csak költeni fogsz,szerencsés esetben garanciában csinálják bár szerintem a gyorsan kopókra az nincsen.Használható,kevés gondot adó bringák 300 környékén kezdődnek,így marad a használt piac ki lehet fogni jó állapotú bringát néha,de az is olyan 150-200E kategória.
Előzmény: Virago (1194)
Hát,láncfeszítőről nem hallottam még outin,az amolyna traktoros montis megoldás.
Vegyél ki egy vagy 2 szemet,amennyi szükséges.Kistányér-hátul második fogaskeréken kell lenni a láncnak,és akkor kell lenni egy fél centinek a lánc és a görgő között.
Hatékonyabb szerintem azért,ha váltogatod a forgásokat,a folyamatos 110 forgás görgőn nekem sem megy túl könnyen,de egyébként 120 130 140 es forgásokon is megyek,ha rászánom magam és rendszeresen görgőzök.
Ha mész 120-130 as perces pár perces blokkokat utána sokkal könnyebb a 100-110-es forgást tartani.
Előzmény: stojesz (1186)
Nagyon régen kezdőként az első pár évben shimanot használtam.Akkori tapasztalatok alapján soha többet,pedig az első pár évben még nem is mentem annyit,és úgy,mint később.Mindig volt valami gondom vele,állandó állítgatás,pontatlanság,asorok szezonkénti cseréje....
Akkor még 8-as rendszert használtam,a nagyon gyenge de drága shimano sork helyett sram sorokat használtam kb féláron,és kb épp annyit bírtak,mint a shimanok.
Ezért sokkal gazdaságosabbak voltak,súlyban,váltás sebességben a shimanok szintjén.Utána kezdték el fejleszteni a Sram-ot,most a Red-et én anyagminőségében sokkal jobbnak tartom,mint a dura-ace-t.De mindez nem érdekel,mert a Campa mindkettőnél jobb,megbízhatóbb,tartósabb.
Nálunk mennek a fiatalok shimanoval is,sram-mal is,látom az egy szezon alatt legyalult sorokon a 10-12000km-nyi táv után,hogy nem sok minden változott.
Előzmény: kipage (1184)
Én is ezt tenném,hacsak nincs a lánc nagyon nagyon megnyúlva,a kistányér meg túl jó újszerű állapotban.
Találkoztam már olyannal is,hogy nem csak hátul udrott a lánc a soron,hanem elöl is a kistányéron...
A Rec láncot azért ajánlom,mert én 10-12000km-eket megyek vele láncnyúlásig,pedig azért terhelem rendesen...
Igaz,ez inkább a 9-es láncokkal volt tapasztalat,most at Orcán 10-es sor van,10-es lánc,de nem tudom pontosan a km számot,mert ugyebár 4 bringát használok...Télen a Red Bullal mentem sokat,aztán a Prince-el,sokat időfutamoztam is,talán 6-7000km jutott csak az Orcára,de nincs még nyúláshatáron a lánc.
Ha bármi van nyugodtan keressél.
Előzmény: stojesz (1182)
A képről látszik,hogy a legtöbbet mivel nagytányéron mész a 15-19-es lánckerekek mentek,némelyik ki is van hegyesedve teljesen,azokon biztosan udrik a lánc majd.Látható,hogy azokhoz képest még a 23,25-ös nagyok is jó állapotban vannak.
A sort azért ne dobd el,ha olcsó egyes sor akkor lehet hogy tudsz hozzá szerezni új lánckerekeket a kopottak helyébe,és így lehet még használni nyúlott lánccal.
A Miche általában campa kompatibilis,bár mivel én sosem használtam nem ismerem igazán.
Ha shimano a kazettatest akkor én inkább sram sort vennék,shimanot semmiképp,keveset bírnak,és drágák.
Előzmény: stojesz (1179)
A sor állapotát úgyis megtudod majd,ha lecseréled a láncot.Ha el van kopva akkor a sokat használt lánckerekeken ugrani fog a lánc.Ha csak némelyiken és néha,nagyobb erőhatásra akkor nem gond,párszáz km alatt a lánc kicsit nyúlik,és utána már nem fog.Lehet kapni láncnyúlásmérő sablont is,azzal meg tudod nézni a lánc állapotát,és a későbbiekben optimálisabb km után tudod cserélni,így véded a sort jobban.Ez akkor fontos,ha drágább sorokat,mondjuk Chorust legalább használsz.
Ránézésre te is láthatod,hogy az alsó kevesebbet használt fogak profilja mennyivel nagyobb a felsőkénél,ha nagy az eltérés akkor biztosan ugrani fog az új lánc a soron.Egyébként a Miche sorok,amik Campa kompatibilisek nem nagyon drágák,ha cserélni kell.
Ha 53/39 a hajtómű,akkor próbáld beállítani a váltót a leírtak szerint.Én ha beállítom utána direkt gyorsan,és össze vissza váltok,mint egy kezdő,ha azt kibírja,nem esik le a lánc akkor nincs gond:-)
Előzmény: stojesz (1173)
OK,az a jó,ha minél kevesebb görgő nyomásra van beállítva,hogy még éppen nem forog el a kerék,ha hirtelen erősebben rányomsz a pedálra.
A stabilítást a patent tengely befogó perselyek meghúzásával biztosíttod,nem a görgő tengelyével.
A 92 az jó forgás,de változtatgathatsz próbálhatsz magasabb lábforgásos blokkokat/100,majd 110-120/ is betenni pár percekre,és akkor szépen emelkedni fog az alap lábforgásod,amire a legjobb a görgő.Ez az edzés a pulzusodat is jól fel tudja vinni,ha eljutsz 130-140 forgásokra,.és ott tudsz 1-2 perces blokkokat csinálni biztosan felmegy 150 fölé/még nekem is:-)/
És persze tehetsz be pár perces keményebb/ez a nagyobb áttétel/blokkot is 75-85 forgással,de leginkább ülve és figyelve,hogy ne csak taposd a pedált,hanem forgatni próbáld az áttételt,minél inkább álljon a csípőd.
Előzmény: gafmon (1171)
Megnéztem a képeidet,úgy látom az első átdobó nagyon magasan van a lánckerekekhez képest,nem csoda,ha nehezen megy fel a lánc.
Nálam úgy van állítva,hogy épphogy nem éri el a váltó a nagy lánckereket,kb 1mm csak a hézag.
Így nagyon könnyedén megy fel-le a lánc akár magasabb láncforgáson is,és akkor is,ha nem figyelek oda,csak nyomom a váltót.Olyan kevés a hely,hogy a lánc ki se fér,még nemigen volt olyan,hogy leesett volna a láncom,mondjuk a határolót is szűkre kell állítani,nagytányér kónuszon épphogy nem éri el a lánc a váltót.
Nyílván erőhatás alatt mondjuk hegyre felfelé 70-es forgásnál nem célszerű elöl felváltani,az nekem is nehéz jó beállítással.
Próbáld meg amennyire lehet lesüllyeszteni az átdobót.
Egyébként ez nem kompakt áttétel?Képen nagyon úgy néz ki,ha az akkor ahhoz másik átdobó kell,ez a hagyományos 2 tányéros.
Megoldás lehet még,hogy szerzel egy 42-es,vagy 44-es kistányért,úgy látom legalább 25-ig van a sorod,így hegyre elég bőven,bár nálatok nem nagyon vannak olyan pályák.Akkor már biztosan többet mennél kistányéron,mert 42/13-15-el jól lehet haladni.A váltás is könnyebb,kisebb az átmérő különbség könnyebben megy a lánc.
Ja,a lánc az meg vegyél Campa Rec 9-et,és fényéveket javul a váltás,és a keresztbe futási képesség a shimanohoz képest.Gondolom azt használsz,ha ultegra van a bringán.De a campa lánc kompatibilis vele,abban nincs eltérés.
Km-ben meg szinte a dupláját elmész egy Record lánccal.
Előzmény: stojesz (1168)
Lehet inkább szabadgörgőt akartál írni az első mondatban?
Ügyesek ezt tudták a simán is,főleg a profi,nagy hengeres görgőkön amiket leginkább a pályások és pro csapatok használnak-használtak.DE az új Galaxia-n még egy amatőr is tud menni kiállva ,mert nem lehet róla lehajtani.Versenyzők pedig szinte úgy sprintelnek rajta,mint az outon.
A kistányérról.
Kezdő koromban én is épp így mentem.Szinte csak nagytányér....
Két hátránya volt.Amint elkezdtem versenyezni a lassú lábforgásommmal az első pár lószra elmaradtam,és hosszú hegyre sosem értem fel a mezőnnyel.Sík 80-90 lábforgásból nem lehet hegyre menni folyamatos 70 környéki forgással.De ha síkon gond nélkül tudok menni 100-120 forgás közt a mezőnyben akkor friss lábbal hegyre 80-90 forgással tudok menni,sőt enyhébb részeken ahol nő a tempó a hegyen nem váltok rögtön lefelé,hanem csak ha 95-100 fölé nő a forgás.
A másik hátrány,hogy csak nagytányérral a fogaskoszorú fele annyit sem bír ki,mert a leginkább használt 17-21 közti lánckerekek elkopnak,míg az alsó fogak bőven futnának még,de dobni kell a sort...Ha 39-ről használom az alsó 13-16 lánckerekeket akkor a sor élettartama nő.
Egyébként most dilemmában vagyok.
Kezd jól menni az időfutam,és ott mivel nem sok köze van a mezőnyversenyzéshez én is nagy áttételekkel megyek.
Alkatomhoz,erőszintemhez síkon jobban passzol az alacsony 70-80-as forgás,nemritkán végig 54/11-el megyek....
Ez jó tempómenésre,de a mezőnyversenyzésnél észreveszem a hátrányát,lassul a lábam...
Nem nagyon jön össze,hogy valaki egyszerre legyen nagyon jó időfutamos,és nagyon jó sprinter is.
Nálatok triatlonban ilyen gond nincs,így neked nem olyan nagy gond,ha "nem ismered" a kistányért:-)
Előzmény: stojesz (1166)
Szia!
Nyugodj meg,görgőn én sem szoktam keménykedni,nem arra való.
Arra esetleg venni kell egy külön spinninget,vagy ergometert,ami merev erős vázas,és nem árt neki,ha nagy áttételt használ valaki akár kiállva is.A görgőben nagyobb áttételeknél,helytelen amatőr hajtási technikával,főleg kiállva taposva a kikönnyített vázak sérülhetnek.
Nem tudok linket beilleszteni,de talán keress rá a neten a Tacx T1100 Galaxyra,véleményem szerint a piacon most az a legjobb görgő,ami valóban lehetővé teszi,hogy valós kerékpáros mozgást végezzen az ember.
DE a kérdésedtől eltértem.
Minden mágnesfékes görgő úgy van beállítva,hogy alaphelyzetben a mágnesfék minimális terhelést ad,főként kistányéron elöl,és hátul közép vagy feljebb egész könnyednek kell lennie épp úgy,mint a valóságban.
Ha már így teljesen alapon is nehéz,akkor 2 dolog lehet,egy amit írtam az előbbiekben,hogy valaki nagyon közelre állítja a görgőt a gumihoz/1-2mm hézagnak kell lennie 5Bar körüli guminál,így bekattintva üzemi helyzetbe épp optimális lesz/,és ezért szorul a csapágy,vagy nem jó a görgő mágnesfékének az alaphelyzete.Minél jobban ráállítod az erősséget a mágnes annál nagyobb részen fedi a forgó tányért,így fékez.Gyakorlatilag meghibásodás kizárt,légrés van,nincs kopó alkatrész.Egyébként az egész szerkezet egy rugóval van ellátva,ami mindenképp alaphelyzetbe húzza vissza a mágnest,de nem hiszem,hogy ez meghibásodott volna.
Én szívesen megnézném,hogy van-e ilyen jellegű gondja,de megfelelő műszaki végzettséggel,akár egy autószerelő is átlátja a működését,és ha kell és lehet akkor állít rajta.Esetleg a bowdenen lehet feszítő épp úgy,mint a kerékpár bowdeneken,és lehet hogy az túl van spanolva,tekerd azt is ha van alaphelyzetbe.Legfeljebb lesz egy kis holtjáték,el nem tudod rontani.
Egyébként nem olyan nagy gond,ha kis áttételen,elöl kicsin,hátul a felülről 2.vagy3.lánckeréken tekersz 90 körüli forgáson,legalább nem lesz hangos a görgő.A lényeg,hogy inkább könnyű legyen,magasabb forgással menj,mint nehezen lassú forgással.
Pedálforgást tudsz számolni is,percenként 90 az alap.
Nem muszáj egy percig számolni,egy lábad egy teljes forgását számolod 10mp-ig,ha 15 megvan,akkor az már jó.
6X15=90
Hajrá:-)
Előzmény: gafmon (1164)
Megnéztem a görgőd a neten gyakorlatilag szinte ugynaz mint a Minouráim,még design-ben is.
Mint írtam,azt kell megtaláld,hogy az előírt normál guminyomás-görgőtáv-nyomási erővel beállítva melyik fokozat az,amelyiken hasonló erőkifejtést igényel a hajtás,mint amit modellezni szeretnél az outon.
Én általában úgy állítom be,hogy enyhe emelkedős 3-5%-os terepet modellezzen,tehát 39-17-19 környéki áttételekkel hasonló erőkifejtés kelljen hozzá,mint szabadban 80-90-es forgással.Ezután a görgőn nem szoktam váltani,az egyik le is van teljesen fixálva,így könnyű vinni,nem kell mindig a bowdennel szöszölni,és csak a bringán váltok.
Hát ez elég érdekes elmélet,a görgők használati leírásában nem véletlenül szerepel,hogy normál outi nyomás alatt 5-6 Bar-on általában 2-3mm-re kell állítani a görgőt,és az automata épp a megfelelő mértékben fogja a görgő tengelyt előre mozdítani kb fél cm-el,így 2-3mm-t nyomva a gumin ami épp megfelelő.
Ez általában éppen csak annyi,hogy a kerék épp ne szaladjon meg rajta egy kicsit erősebb pedálnyomásnál.Te a csapágyak terhelését növeled meg,ami nem jó a görgőnek,a csapágynak szabadon kell futnia nyílván.Ez olyan,mintha a kerekeden a kónuszokat jól összehúznád,hogy edzéseken nehezebb legyen hajtani,aztán versenyre meg visszalazítanád,hogy forogjon.
Annyi mindent láttam,hogy már egy ilyen elméleten sem lepődnék meg....
Előzmény: waywalker (1161)
Szívesen.
Az egyik görgő itthon van, a másik pedig a melóhelyemen,így nem kell cipelnem őket,itthon ugyebár van bringám,a melóhelyre meg viszek,ha görgőzni támad kedvem.Így nem eladó,bár keveset használom őket.Esetleg ha veszek egy Tacx 1100 Galaxia-t akkor egyet eladok.
Egyébként én úgy használom őket,hogy kb 25-30%terhelésen le vannak fixálva,az egyikről le is van szerelve a felesleges kacat állító tárcsa.Így már kistányér közép áttételen is bőven edzés értékű a görgőzés 90-110 forgással.Így kicsi a görgő sebessége,és halk.Nagytányér középen általában már csak 70-90 forgáson megyek,ott így is felmegy a pulzus 140 környékére,nekem az elég.
Magasabb 130-140 lábforgáson kistányéron megyek 39/13-15,itt 150-160 pulzus is elérhető,és még mindig nem visít a görgő.Sokan szeretnek nagy áttétellel,de kis fokozaton a görgőn tekerni,mert tetszik nekik,hogy 50-el tudnak menni....Persze csak a görgőn,szabadban nem...
Azt a zselés bevonást nem értem mire jó,legfeljebb arra,hogy idővel megkopjon,és cserélni kelljen?
2 év garancia az jó,csak szokszor az érvényesítésével van gond,kíváncsi lennék,ha megkopik a tengely bevonat arra vonatkozik-e.
Az előttem hozzá szólót nem igazán értem guminyomásostól áttételestől....A hozzászólás szabadgörgőhöz vonatkozik?Mi a köze a guminyomásnak az ellenálláshoz?Szabadgörgőn sem sok,legfeljebb akkor leüt a felni a görgőre és még defektet is lehet kapni extrém módon...
Előzmény: teadrop (1158)
Szia!
Zajszintet azért érdemes terhelve nézni,és magas fordulaton.70-80-nál nem fogod megtapasztalni.
Görgő középállás,kerékpáron nagytányér középen valahol 110-120 forgás.
Ezt a terhelést még bőven bírja fix görgőben a váz,nagyon én nem ajánlanék senkinek sem keményebb áttételt görgőn,legfeljebb régi vasvázzal,ami nem nagy trauma,ha esetleg eltörik csak párezer ft a kár.
Szóval ha ezen a forgáson nem visít a görgő akkor megveheted,mert a görgőt leginkább magas fordulaton érdemes használni,sokan profik is napi szinten este 20-30p magas forgásos lazítást végeznek rajta kemény edzésnapok-versenyek után.
Én is sima használtabb slick outi gumit használok görgőzni,nem speciális "görgős"mihasznát.
Az ár jó,de Bwint nem vennék,bár van rá 2 év garancia.Minoura Mag 850-est használok,2 is van teljes megelégedéssel,de csak ritkán:-)Nem tudom mekkora a Bwin lendkereke,minél nagyobb a súly annál jobb egyenletesebb hajtani.
Üdv
Tibor
Előzmény: teadrop (1154)
Ha nem derogál,akkor menjél nézz körül pár turiban,nagyon jó dolgokat ki lehet fogni,olyat is esetleg,ami még használva ssem volt.Biztosan találsz használható tehermo alsót is előbb utóbb pedig akár igazi márkás rendes bringás cuccokat is tudsz venni párezer ft-ért.
Hidegben ajánlom felülre a szélmellényeket,tudod azokat a színes steppelt pufikat,középvastagokat.Jó,mert a szelet megfogják,ugyanakkor szellőznek is,mivel nincs ugyebár ujjuk,mint a dzsekiknek,amikben így beizzad az ember.
Előzmény: rider8814 (1144)
Neoprént semmit ne használj,mert csak belefagysz,nem szellőzik.
Használj Sidi,Nalini,Ellegi,Assegi,vagy más márkás lehetőleg olasz sportruházati terméket,kerüld a kommersz "sportáruházak"no name termékeit.Azok sem olcsók,de csak túristázni valók,nem napi rendszeres edzésre szabadban.
Előzmény: rider8814 (1140)
Véletlenül se használj ilyeneket,ezek motorozásra vannak,ott fontos,hogy fogják a szelet,ezek nem légátersztőek.
Ha egy ilyet ráteszel a térdedre egyrészt qra zavarni fog a hajtásban,másrészt az izület sok hőt termel,nemigen szokott ezért megfázni.Viszont ha nem tudja leadni a hőt,akkor állni fog rajta az izzadtság,és lejtőkön lehúti az izületet,és ez már veszélyes.
Használj sima légátesztő elasztikus hosszút,ami hamar szárad,és fölé egy thermot,ami nem testhezsimuló,ideális,ha 1-2cm léghézag van,az szigetel a legjobban.Télre én leginkább egy Brugelmann spec.vastag thermot használok,kantáros nadrág+felső,de mindenhol kicsit nagyobb,így -3-5 fokig szoktam menni konfortosan,ha nincs szél.Szélben még egy szélmellény is van rajtam plusz,és persze téli kamásli,kesztyű,maszk+sapka.
0-1-2 fokban szél nélkül a Bugelman alá elég egy hosszú átmeneti felső,és egy elasztik hosszú alsó.
Általában csak ezeket kell mosni gyakrabban,a Brugelmant elég 2 hetente,mivel abba nem izzadok már bele.Ha izzadnék az lenne a baj,mert akkor biztosan fázik az ember,általában a túlöltözés hidegben rosszabb,mint a kicsit alulöltözöttség.Amikor elindulsz kicsit fáznod kell,ha nem akkor később fogsz,azért,mert áll rajtad a víz.
Előzmény: rider8814 (1140)
Gyulladásra nem szabad melegítő,vérbőséget okozó kenőcsöket kenni,a hűsítő,menthol alapanyagú krémeket kell használni,Bozót vágja:-)
Jobbulást!
Kedves Eszter!
Írtam privátban,a kütyüsöktől pedig elnézést kérek,hogy rossz helyre raktam az első hozzászólásomat,de sajnos nem lehetett módosítani,áthelyezni az adok-veszek vagy kerékpár rovatba.
Brian,jelenleg én is túristázok 80 kilóval,magasabb kormány állással,egyedül a kényelmes nyereg maradt meg nyárról...:-)
Köszi:-)
A Selle SLR-t és változatait nagyon sok kerékpáros csapat használja teljes megelégedésre a Pro Tourban is.
Napi 1-2 óra tekerésre szinte bármilyen nyereg megfelel,de hosszabb távokon ezek a nyergek a legkényelmesebbek.
Természetesen ha valaki nincs versenysúlyban,80-90 kiló,és ráadásul túristásan ül a bringán,szinte egyenesen, minden kilóval a nyergen,akkor minden nyereg kényelmetlen lesz neki,akár lehet az traktor ülésnyi méretű.
És ami még hosszú távra alkalmatlan az a puha nyereg,főleg nyáron melegben.
Előzmény: SirBrian (1148)
Azoknak figyelmébe,akik esetleg országúti kerékpár vásárlás előtt állnak.
A Bikemag.hu-n az apróban találhattok egy Pinarello Prince kerékpárt szerintem nagyon jó áron,280E,szép állapotban.
Tájékoztatásként aki nem tudná az új ár csak a vázszettnek 2000Euro körüli volt anno,és a Pro tourban is mentek vele,csapatbringa volt.
Nem igazán hozzá értőnél van,a vázméret nem 54 a méreteket látva,hanem inkább 56,180-186 cm magassághoz ajánlanám.Esetleg lábhossz függvényben 177-178-ig.
Nem én hirdetem,és nem ismerem a hirdetőt,de ennyiért jó vétel,nekem is van egy Prince SL-em,ezért ajánlom a bringán semmi sem múlik.Lehet van újabb,meg full karbon meg minden,de ezen a bringán már semmi nem múlik.
Annak,aki hosszú távra tervez gond nélküli bringázásokat,és nem a legújabb gagyikarbont akarja megvenni ennyiért,csakhogy mindenáron "full karbon" bringája legyen kínai tömeggyártásból.
Az én Princemnek épp az ellentétes a fényezése,fehér alapon kék,az pedig kék alapon fehér.
Record 10 szettel van szerelve,gyári Most Duell kerékszettel,ami teljesen elég akár egy középmezőnyös versenyzőnek is.
HA valakit érdekelne innét az EO-ról annak szívesen segítek állapot felmérésben természetesen ingyé...:-)
Mert egyszer csak újra lesz tavasz is... :-)
Szia Robcsi!
Én is Sigma PC15 Allround2 pulzusmérőt használok.
Szerintem megbízható jó óra,tud mindent amit kell,ennyiért pedig bőven megéri.
Ez még a régebbi változat,van újabb,de ugyanezt tudja.
Akciósan a Budastore-nál 13900+900ft posta.Itt a legolcsóbb,de korrektek,a DPD-vel másnap itt volt az óra.
Előzmény: robcsi1979 (1001)
Szívesen!Örülök,hogy segítetttem,én is ott szoktam venni a 2032-eset.
Jó edzéseket!
Előzmény: ballakornel (956)
Szia!
Órásnál semmiképp.
Villamossági boltokban,és kerékpár boltokban is általában 300ft alatt van egy 2032-es elem,ugyanolyan,mint az órásnál.A mellpántban általában nem igényel nagy szakértelmet a csere,egy pénzérmével nyitható a fedél.A computereknél nem mindnél egyszerű a csere,itt lehet,hogy sajnos nem mindig lehet kihagyni az órást,főként ha drága az óra nem érdemes párszáz forint miatt otthon gyakorlat nélkül nekiállni,és esetleg hazavágni egy több tízezer ft-os órát.
Előzmény: ballakornel (944)
A futással kapcsolatos leghülyébb kérdések, avagy amit nem mertél még megkérdezni, nehogy " nyeretlen kétévesnek " nézzenek, pedig hát az vagy :) topic
ORBEA ORCA 2014-02-06 22:53:34 | 1839Hello!
Bozót véleményéhez csatlakoznék,kisebb testtömegnél ilyen tempóhoz átlag futó pulzuson 140-160 maximum
5-600kcal,nagyobb testtömegnél hacsak nem full izom valaki pár százalék testzsírral akkor 6-700kcal amit egy
óra alatt veszítesz.Ebből ha ilyen magas pulzuson fut valaki vagy még feljebb ha edzetlen akkor max 10-25%
származik zsírbontásból.
A megoldás erre Bozót is rájött immár az izomtömeg növelése hagyományos alapgyakorlatokkal,és
utána a megszerzett nagyobb izomtömeggel alacsony intenzítású aerob edzésekkel több zsírt
elégetni.
Így javul a testösszetétel,valós fogyás érhető el,nem csak alacsony glykogén szint az izmokban
ami dehidrálódással és súlycsökkenéssel jár,de csak egy számmal kisebb lesz az ember az arányok,definíció nem
változik jelentősen.
Előzmény: Haladjunk (1837)
Egy kérdés ha tudsz adatokat.
2009-ben amikor jó formában voltál,mert szerintem a 40 ébredési 50 nyugalmi is már mutatja a 130/5p tempó mellett akkor
mennyi volt a max pulzusod,és mennyi volt amikor kihagytál vagy most bár pár évet öregedtél és ugyebár csökkennie kellene...
Gyanítom ennek ellenére most magasabb,mint minden más pulzus adatod is.Esetleg még annyi,akkor mennyi időt töltöttél éves
szinten sporttal,és most mennyi ez a szám?Köszönöm.
Előzmény: futor (1809)
Még annyi:
Futásban valószínű,hogy nem vagy olyan szinten,hogy 120-130 pulzuson tudj futni számodra élvezhető
tempóban,de kerékpáron tudsz ezen is edzésértékűt menni.Futásnál 130-150 között tartva a pulzust jó eredményt ad,de ne várj
csodát pár hét hónap alatt heti pár órás edzések nem elegendőek jelentős változásokhoz,de szép lassan számszerű
eredményeket tudsz elérni alacsonyabb pulzus mellett nagyobb sebességet.Nem tudom mit sportolsz még,milyen izomtömeged van,
ha nagyobb,és erő edzéseket is folytatsz akkor jelentős eltérések lehetnek a napi formáid között,sokkal rugalmasabb
pulzustartomáynban kell futnod,mint annak akinek kis izomtömege van,csak fut mondjuk,és így a pulzus értékei
sokkal kevésbé lengenek,változnak.
Előzmény: Haladjunk (1805)
Igen,az alacsony intenzítású.pulzusú futások,és még inkább kerékpár alapozza meg szó szerint a szervezetet
az intenzívebb,magas pulzusú edzésekre.Ha lehet sokat kerékpározz,mert a futással ellentétben nem kell félni
a különböző sérülésektől,gyulladásoktól/ITB,achillesz,térdszalag-ín,egyéb/rendszeres 3-4 óráknál sem,ami futásnál
már hacsak nem vasból van valaki qrva jó genetikával biztos megsérül előbb utóbb.
Én bár bringás vagyok elsősorban lassan lassan megszeretem a futást is,mert nekem meg azért jó,mert
ilyenkor télen hidegben kerékpáron nem tudok minőségi edzésmunkát végezni.
A kerékpár teljesen más,mint a futás,amihez minimális izommunka kell optimális esetben minimális testsúly miatt.
Kerékpáron sokan tapasztalták,hogy mondjuk bár jó futó,mert átlag 170/60kg,és csak a saját kis súlyát
kell mozgatni addig kerékpáron versenyeken mondjuk oldalszélben nagyon nagy áttételt is tudni kell hajtani ami nem megy,
hegyen még csak csak elvigéckedik az illető kis áttételekkel magasabb forgással,magas keringéssel.
Szóval azért futok,mert míg kerékpáron 130-140-es pulzushoz igen kemény izommunka is társul amit nem lehet
akár órákig kibírni,mint futásnál ahol 130-140-en alacsony izommunkával órákat lehet akár menni.
Jelenleg pld 130-140 es pulzussal időfutam bringával 40-41-es átlagot tudok menni nagy wattszámmal.
Ehhez képest minimális erőkifejtéssel laza 5p-5p30 tempóban simán futok nem merül ki a lábam.
Tehát futással készülök az időfutamokra csak a keringést célozva,hogy ott bírjam a folyamatos 160-165-ös
céltartományt.
Ha gondolod nézd meg a Bikemag-on a "Kerékpáros edzés:Amikor az időjárás átírja az edzéstervet"cikket,ott is
érdekes mód kerékpáros létemre a futás fontosságát hangsúlyozom az alapozásban,felkészülésben.
Egyébként minél edzettebb vagy annál több gyors,intervall,szakasz,speciális edzést végezhetsz,de alapok nélkül
csak belehalsz és értelmetlen mint írtam egy szint alatt.Sérülésveszélyes ráadásul főleg ha nem 20 éves az ember
és így nagyon rugalmas még.
Jó edzéseket!
Előzmény: Haladjunk (1805)
Bocsánat Sipi,természetesen Sepi-re gondoltam.
Hello :-)
Nem célozgattam semmire,senkire aki magára veszi,magára ismer,és mégsem tesz semmit nem az én gondom.
Én is nyavalyoghattam volna 18 évesen 54 kilósan,hogy kész nekem sajnos ilyen genetikám van,ezt örököltem....
Helyette kőkeményen edzettem sok évet,mire elértem azt,hogy már nem azt kérdezték mit sportolok,hanem azt,
hogy mióta testépítek...És azt mondták,persze könnyű neked,ilyen adottságokkal....Azok,is akik sokkal jobb genetikával
születtek,csak épp a kitartás a fájdalom tűrés hiányzott belőlük....
A kerékpár ugyanígy.Bár egész gyerekkoromban ha csak lehetett kint rúgtam a bőrt a pályán,és bodyban sem csak a
szokványos edzést csináltam kényelmesen pihengetve mint az átlag aki nem is változik a keringésem természetesen
nem volt olya szinten mint azoké,akik napi sok órát futnak vagy kerékpároznak évekig.
A pulzusadatokról.
38 voltam mikor bő 2 év után elkezdtem versenyezni.Eleinte tök amatőr módra csináltam persze én is mindent,
vagyis mentem ahogy csak tudtam,mindig maxon majdnem...Nem tudtam igazán sem gyorsan menni,sem lassan...
38 évesen 200-205 közötti max pulzusom volt,bár a hüjje elmélet alapján ugyebár épphogy 180 lehetett volna csak...
Átlag 170-180 közti pulzus jött ki versenyekre,sprinteken hoztam a 200 környékit,le is estem szinte a bringáról
befutók után,nem láttam,halálközeli "élményeim"voltak....
Pár év után kezdtem tudatosabban edzeni,igazán alapozni addig én is mindig igykeztem úgy menni,ahogy csak tudok,
nyél közelében,és persze így magas pulzuson,és semmi sem változott.
3-4 év alatt heti 2-3 hosszú 5-7 órás edzéssel sikerült jelentősen javítani mind a max mind a terheléses pulzusomon
szezonban nem ment fel 190 fölé a pulzusom maxon sem,átlag pedig 150-165 környékére csökkent.
Tél végén tavasz elején ha keveset tudtam menni az időjárás miatt és naygrészt csak teremben edzettem újra láttam
190 feletti értékeket is pedig már 45 elmúltam.
Újabb jelentős lépés akkor következett be amikor hála az itt komolyabban futóknak,
mint Pecsenye,Toncsofia,Galagyuri,Pátyalsó,Toncso,Snecike és még sokan mások elkezdtem én is futni.
Épp úgy mint a testépítést,vagy a kerékpárt ezt is igyekszem nem hűbele BAlázs módjára csinálni :-)
És így meg van az eredménye a sok 120-140 pulzusú futás sokat hozott kerékpáron is.
Jelenleg 145-155 közti átlagpulzuson megyek mondjuk egy Tour de Pelsot a szűk élmezőnnyel megérkezve,és nem
vagyok halálomon,mint régen...185 körül van a max pulzusom,ez most már téli szezonban sem fut el.
160-165 közti pulzuson tudok menni 15-25km-es időfutamot 43-44.-es átlaggal,ez olyasmi átszámítva
futásra mint a 3p10-20 as tempó.Hozzá nem értők remélem nem okoskodnak ebben is....
Pulzusmegnyugvás hegyen felfelé 160-170 közti pulzusról,ahol jelentős izommunka is van nem csak keringés
lejtmenetben pihenve 1p belül 70 ig csökken.....
Hozzá tenném ezekhez az adatokhoz,hogy igen jelentős izomtömegem erőm van ami nem megszokott
keringési sportágakban max sprint távokon pályakerékpárban.Itt nyafogók nem tudom mit szólnának,ha
holnaptól a minimális izom mennyiségük helyett jó 10kg-nyi plusz izomzatot kellene ellátniuk megfelelő
keringéssel...Akkor tudnák igazán mennyire edzetlenek,és változtatni kellene.
Arányos akkor valaki,ha a keringési rendszere,és az izomzata egyensúlyban van.
Sem a nagy keringési rendszer minimális izomzattal,sem a nagy izomzat gyenge keringéssel nem egészséges,
aránytalan.
Láttam CF és Modern is írkált valamit ami várható volt természetesen....
Olvasni nem olvasom,ha nekem címezték felesleges időtöltés volt.
Úgy tudom tiltás továbbra sem lesz az oldalon ezért örülhet mindenki naplómon kívül nem nagyon
leszek itt aktív amíg esetleg Sipiék kegyeskednek változtatni.
Előzmény: futor (1797)
Bolond lukból bolond szél fúj.,,,
Igen,van szórás.Némileg öröklött is,akinek nincs szerencséje az gyenge keringési rendszert kap "gyárilag" :-)
De ezek után 2 út van.
1.Tornából felmentés és gyakorlatilag null fizikai aktivítás gyerekkorban amikor még lehetne jelentősen változtatni
a rendszeren.Később 30-40 évesen muszájból nekiállni sportolni,mert végre rájött hogy tenni kellene valamit az egészségért
már késő komolyabb szervredszeri változások eléréséhez.
2.A kinézetre is gyenge életképességű gyerekkel a szülők gyerekkorban megszerettetik a mozgást,optimális esetben keringési és
izomrebdszert is fejlesztő sportággal.Így szép lassan a születéskor gyenge rendszerek képesek évről évre erősödni,és akár egy jó
genetikájú,de nem sportoló gyermek szintjét meghaladni.
Nagyon sokat lehet változtatni magunkon,csak kevesen tesznek érte igazán,és tervszerűen.
Itt ismét 2 út van.
1.Valakinek gyenge az erőnléte állóképessége,de állandóan a határain edz valahol egy szűk tartományban.Lehet ez akár
keringési sportban,ahol ha mondjuk 30-al tud menni kerékpárral maxon akkor legalább 28-al nyomja,és ha 40-el akkor pedig
legalább 38-al,véletlenül sem mondjuk 34-el amin a pulzusa normál tartományban van.Jellemzően rövid futásban 1-2 órás,
kerékpárban pedig max 2-3 órás edzései vannak heti 3-5 alkalommal.
Erő sportban ugyanez,ha tud 100-al nyomni,akkor nem fog mondjuk 80kg-al rövid pihenőkkel,vagy magas ismétléssel dolgozni.
Így gyakorlatilag alig változik valamit is,max a "csúcsteljesítménye"javul minimálisat,a keringési alap adatok pulzusszámok nem,
és az izomzata sem lesz igazán "funkcionálisan használható"...Ma divatos "szakmai kifejezés" némely divatsportágban...
2.Szakszerű hosszú távú edzéstervezéssel lehetséges jelentős változást elérni mindkét szervrendszer edzettségében.
Keringési sportokban igazi alapozó alacsony intenzítású pulzusos hosszú edzésekkel futásban 2-4órás,kerékpár 3-6 órás
időtartamban heti 2-3 alkalommal mellette rövidebb regeneráló edzésekkel.Én személy szerint az ilyen alapozó makro ciklusokban
sem tartom tabunak néha a magas intenzítású pulzusszámú edzéseket ha aznap nagyon könnyedén megy a futás vagy a kerékpár.
Erre az alapra ahol mérhetően jelentősen változnak a pulzusértékek mindenkinél kivétel nélkül adottságoktól persze eltérő
mértékben lehet építeni a speciális gyorsító edzéseket,ha valaki eljut arra a szintre,hogy valóságosan versenyezni tudjon,ne csak
abszolválni egy kiírt versenytávot,mert a kettő nem ugyanaz.
Divat manapság hogy aki 6p/km-t tud futni az is résztávozzon már az alap 10km-es "edzéstervek"is tele vannak vele...
Eredmény minimális változás maximális esély a túlterhelésre,sérülésre egy kezdőnek.Bőven elegendő egész futásnak
mondható sebesség eléréséig egy normál változatos enyhe dombos terepen futás,vagy síkon 5-10%-os tempó különbségekkel
változó futás.
Előzmény: Bozót (1779)
Bozót ezt most komolyan gondolod?
Én még nem láttam olyat,aki mondjuk 10 évet keményen edz tervszerűen és 180-as pulzuson futkározik,mert neki
"alkatilag" ilyen a pulzusa.Gyakorlatilag mindenki aki hosszú állóképességi távokat megy 110-140 közti pulzuson teszi
aki nem edzett az hasonló tempónál 160-170-es pulzuson megy és fejreáll pár órán belül.Ilyen egyszerű.
Van még olyan persze aki esetleg képes pár hónap felkészüléssel akár ultra világcsúcsot is futni 170 környéki
pulzuson,de az nem irányadó,tudjuk miert....WADA tesyt kellene mindenhol barmikor.
Előzmény: Bozót (1777)
Szia!
Heti 3 edzés teremben stimmel,elosztva 1-2 nap pihenőkkel,klasszikus h-sz-p,de ha heti 2 nap kezdésnek az is elég.
A divatos marhaság mindennap más izomcsoport működik,ha anyagozol,egyébként zsákutca,Magyarázhatnám,de inkább nem mennék bele az optimális edzésterhelési regnerációs ciklusba.
Tehát heti 2-3 edzés teljes test a legcélszerűbb.Esetleg megoldás lehet még ha ketté bontva Láb-kar,és mell hát váll edzés van más naponvagy más szimpatikus bontás.
Célszerű kezdésnek 3-4 sorozatot kényelmesen 10-12 ismétléssel végezni szabályosan.
Aztán kicsit fokozatosan emelgetni a súlyokon,vagy ha jobban szeretnél formálni akkor az ismétléseken 12-15-re rövidebb pihenőkkel.
Alap edzésterv:
Lábnyújtás
Guggolás,vagy lábtológép
Lábhajlítás
Vádli állva
Egykezes nyomás 35 fokos padon mell
Tárogatás,vagy tárogató gép
Lehúzás nyak mögé csigán szélesen Hát
Evezés ülve szúken alsó csigás hátgépen
Egykezes nyomás váll
Bicepsz egykezes
Tricepsz letolás csigán
Has igény szerint
Ez a program kezdőnek rendszeresen végezve alkalmanként kb 1ó-1ó 15 percben jó út,6-8 hónapig szépen lehet vele fejlődni aztán célszerű heti 4 napban bontva edzeni már.
Sok sikert
Tibor
Előzmény: india (1588)
Szia Sepi!
Ígértertek egy szükséges fejlesztést,kérdezném hogy várható valamikor,hogy lehetséges lesz a személyes moderálás,a nme kívánt felhasználók üzenőfali,blog bejegyzéseinek letakarása?
Az edzéslistánál még van esetleg szűrés kedvensekre,de az edzésüzeneteknél szintén nem lehet szűrni.
Elég fárasztó állandóan öncélú.sporthoz sokszor köszönő viszonyban sem lévő irományokat nézni akarva akaratlanul a kezdőlapon.
Ez szerintem nem csak az én véleményem,csak én épp le merem írni is.
Mikorra várható az ígért új változat?
Köszi a választ.
Tibor