Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
Getz fórum hozzászólásai
Ez az igazi vízi bicikli! Én már be is benevezetem.
Megkockáztattam a nyári kesztyűt. Nem bántam meg, egyáltalán nem fázott a kezem. Viszont a bringás-dzseki alatt leizzadtam mint a fene, pedig elméletileg lélegzik - legalábbis kellene. :-)
Hajrá Tavasz! :-)))
Előzmény: pen (474)
Egy éve?! :S Az még elég fiatalocska. (Már vagy másfél éve nyúzok egy Mity és 4 hónapja az Astral 8-at, de még hasonlót nem tapasztaltam.)
Nem tudom, mihez viszonyítsam a beszerzési helyet (csak a fővárost és környékét ismerem). :-) Szerintem, bármelyik hozzád közel eső bringás boltban próbálkozhatsz. Az online üzletekben is szokott lenni, de a szállítási díj legalább a kétszerese. :-) (www.ebike.hu-n 390 Ft szállítás: 1.600 Ft)
Mindenképpen próbáld meg előtte közelíteni az érzékelőt a mágnessel. A mágnes közepe pedig az érzékelőn lévő horony vonalába essen. (az útmutató max. 5 mm távot ír, nekem közel 10mm és működik)
(Azért arra még felkészítenélek, bár nem akartalak idegesíteni vele, de kb. 10% esély van a korábban említett bimetál meghibásodására is. Ezt csak azért zárnám ki egyenlőre, mert említetted, hogy a mágnes mozgatásával javult a mérés. Az új dokkoló ára meg 3.000 Ft körül van. :S )
Előzmény: zolle (778)
Valószínűleg nem elég erős a küllőmágnes, vagy távol van az érzékelőtől (Az érzékelőben van egy üvegcső, egy speciális gázban lévő bimetállal, aminek a két érintkező lapja összeér és jelet ad, ha áthalad a mágneses téren). Szinte biztos, hogy mindent rosszul mér. Talán csak az időt nem, mert a jelsűrűség egy adott intervallumon belüli minimum száma alapján járatja az órát. A sebességet és a távolságot biztos, mivel mindkettő a jelek adott intervallumon belüli pontos mennyiségétől függ.
(A mágnes pár száz forint és ha jól emlékszem létezik erősebb kivitel is.)
Előzmény: zolle (776)
Jó kis munkahely. :-)
Nem panaszkodom, tényleg jó volt az idő. Igaz, az elején kaptam egy kis esőt, meg az útról retket. A biai halastónál kisütött a nap, majd szembe jött a legjobb edzőtársam és hazáig kísért... Ettől függetlenül nagyon jó volt kint, végre szabad levegőn. :-)))
Előzmény: Ms.Kate (772)
Őket?! Én egyszerre még csak eggyel próbálkozom, így sokat spórolok a takarításon. A ratyi időből viszont nagyon e l e g e m v a n!
Előzmény: Ms.Kate (770)
Az attól függ! Sport előtt és közben igen, utána nem.
(Mostanában rozsdállik' a bringa...)
Előzmény: Ms.Kate (768)
A végén kiderül, hogy tégyleg minden országútis doppingol. ;-) :-P vagy inkább :-( Na jó, most belefutott néhány síző is.
Index:
Újabb óriásbotrány robbant ki doppingügyben
Előzmény: Smaster (642)
Le a kalappal, szép teljesítmény. Azt hiszem - már csak férfiúi büszkeségtől hajtva is, pláne egy kedvéért - bevállalnám. Légvonalban Párizs "csak" 1266, Stockholm 1333 km.
(Tényleg, július 1-től már város. Gratulálok. )
Előzmény: Ms.Kate (637)
A sajnálatos futóbaleset mellett, az előző hét napban volt két kerékpáros is, aki nem tartotta be a közlekedés egyik legfőbb alapszabályát: Látni és LÁTSZANI. A futóknál sötétben egyértelműen növeli a láthatóságot, kerékpárosoknál már nem ennyire egyértelmű, mivel a fényvisszaverő csík, csak a merőlegesen érkező fénysugárra reagál. (Személy szerint nem ismerek olyan kerekest, aki függőleges törzzsel tekerne. ) Sötétben kötelező a prizma és a villogó is. Nappal a téli holtszezonban is célszerű hordani a mellényt, mivel a konzerv-harcosok nincsenek felkészülve az út szélén feltűnő fanatikusokra, mindemellett a rendőr látszattal, rá lehet hozni a frászt a "rossz lelkiismeretűekre" is.
Kerekeseknek készítettek egy tanulságos videót a Bringautasok:
Senkit nem vág földhöz anyagilag egy "kukás-mellény" meg egy villogó ára - az esetleges vizitdíjak, vagy kórházi napidíjak árának töredékéből beszerezhetők.
Előzmény: Sipi (16)
A biciklivel kapcsolatos leghülyébb kérdések, avagy amit nem mertél még megkérdezni...... topic
Getz 2008-01-18 18:16:34 | 35Még egy kis segítség a stucni hosszának - megközelítő - meghatározásához (alábbi ábra szerint):
Lábhossz* | "S" | "R" | "D" |
75-78 cm | 4-6 cm | 47-51 cm | 5-6 cm |
79-82 cm | 5-7 cm | 50-54 cm | 6-7 cm |
83-86 cm | 6-8 cm | 53-57 cm | 7-8 cm |
87-90 cm | 7-9 cm | 56-60 cm | 8-9 cm |
* ágyékmagasság, pedálszéles állásban a "lábközépig" mért távolság
(szintén csak országútihoz használható adatok)
Előzmény: Odemas (33)
A nyereghez képest, és a testmagasságodtól függ a kormány magassága. A 180 esetén a klasszikus beállítás szerint a kormány elméletileg 6-7 centivel mélyebben kell legyen (képen "D"). Feltétele, hogy a nyereg jól be van állítva (nyújtott láb, térd-lábfej pozíció). Milyen a stucni hagyományos országúti, vagy A-Head? (utóbbi esetén hézagoló gyűrűvel is emelheted valamennyit, ha elég hosszú a villanyak)
Testmagasság | "D" |
= 163 cm | 0-2 cm |
163-173 cm | 3-6 cm |
173-183 cm | 4-8 cm |
183 cm | 6-10 cm |
(MTB-geometriájú vázhoz a fenti beállítások nem alkalmazhatók)
Előzmény: Odemas (30)
Azazello: a szakirodalom szerint országútival ~80-100 a verseny-fordulat, montinál ennél lényegesen alacsonyabb akár 60+
Taposás: célja a pedálerő növelése. Két változatról olvastam: 1. (CTS) mérsékelt sebességről indulva, nagy áttételen (nagy tárcsa – 2-3. kis fogsor ) 4-12*15-20 másodperc hosszan teljes erőből nyomni a pedált. A nagy erőkifejtés miatt célszerű közben teljesen megállni, pihenni. 2. erőnlétnek megfelelő, még nem túl, vagy enyhén nehéz áttételről indulva ~80 pedálfordulatról 3-4*10-12 másodpercig hirtelen felpörgetni a pedált – akár 150 rpm fölé- és 1-2 perc normál tekeréssel kell átvezetni. Lehet kiállásból is kezdeni. Több 3-4-es szériát is lehet csinálni, ilyenkor célszerű közben 20-30 perc kisebb intenzitású gyakorlatot végezni. (ez utóbbi gyakorlatot montisoknak kifejezetten ajánlják)
Tempó tekerés: alacsony pedálfordulaton (70-75 rpm), az áttételt az aerob zóna felső határa alá, és a tempó tartásának megfelelően kell beállítani. Az edzéshossz: 20-120 perc folyamatos tekerés.
Normál tekerés: felülsz a bringára és normálisan tekersz…
(A technikai adatok országúti bringára vonatkoznak. Monitnál az áttétel, a tányér és a fogaskoszorú fogszáma is nagy mértékben eltérhet. Az edzés megtervezésénél ezeket is figyelembe kell venni.)
Mariann: természetesen aerob felső határa, legalább az edzésidő ~95%-ában, de át is lehet lépni anaerob zónába is - egy kicsit ~5%.
Gyors pedálozás: pedáltechnika hatékonyságának növelése. Kis ellenállású fokozatban (15-18 fogsor) 90-108 pedálfordulatról indulva a fordulatszám növelése. Két perc után 18-20-as fogsoron a 108-120-as fordulat elérése és tartása (az edzésidő 5-10 perc). A csípő mozdulatlanul tartásával, lehetőleg oldalirányú mozgás nélkül kell végezni. Rögzített cipő (patent – SPD, Look, stb…) esetén figyelni kell a pedálhúzást is.
Izomfeszítő résztáv: serkenti gyors izomrostok - pl. a quadricepsz - fejlődését, ami az emelkedők hatékonyabb leküzdéséhez szükséges. Komolyabb térdproblémák esetén ellenjavallt edzéstípus. Végrehajtása: hosszú mérsékelt, 5-8%-os emelkedőn, vagy görgőn 1-2 centivel megemelt első kerékkel kell végezni. Alacsony pedálfordulaton (50-55 rpm), és nagy áttételen (nagy tányér – első 4 kis fogsoron), 2-4*5-12 perces intervallumban, közbenső pihenő az intervallum fele.
Regeneráló tekerés: a szervezet a regeneráció alatt alkalmazkodik az edzés során alkalmazott terheléshez. Előnyei: a véráramlás elősegítése az izmokhoz, az izomfájdalmak enyhítése, de ezt sportolóknak nem kell tovább fejtegetnem. Végrehajtás: kis intenzitás, alacsony fordulat és pulzus.
folyt.köv.
Állóképesség javítás: az aerob állóképesség növelése, általános állóképesség javítása. Hatása: a lassú izomrostok növekedése és erősödése, a hajszálérrendszer fejlődése, az mitochondrium-termelés növekedése (energiatermelő sejtszerkezetek), a szíven áthaladó vérmennyiség növekedése, javuló testhőmérséklet-szabályozás, javuló légzésfunkciók. Folyamatos 85-95 pedálfordulat, magas pulzustartomány.
Erő start: a pedálra kifejtett izomerő növelése. Hirtelen kiállással, teljes erőből kell végrehajtani, max. ~12 mp-ig szabad végezni.
Fix sebesség: egyenletesebb, hatékonyabb pedáltechnika, lábsebesség növelése, a láb erejének fejlődése. Végrehajtása: felejtsd el a váltót és közepes tányéron és ~15-ös fogsoron hajts, vagy vegyél single speedet/fixit .
(Remélem erre gondoltál, mert akkor később folytatom, ugyanis kint kitűnő bringás idő van. Forrás: mivel alapból én sem vagyok ilyen okos, ezért igénybe vettem a CTS féle Csúcsformában című könyvben leírtakat is.)
Előzmény: Skam (21)
Ha nem akarsz terepen dagonyázni (pedig, jó is az), akkor egy fitness-cross, vagy - pl. túra célra - egy trekking kategóriást ajánlanék. Konkrét típust nem tudnék mondani, nem akarom más pénztárcájával verni a csalánt...
(belépőszinten elég jó áron van a Merida '07 Crossway 6-SX - 50e Ft)
Előzmény: herika (7)
A Ridebike webshop-ja az eBIKE (www.ebike.hu), innen rendeld meg, mert kedvezőbb az ár! (néhányszor vásároltam tőlük, eddig jók a tapasztalataim). Legolcsóbban a Bringa Butikba láttam a Minoura 500L-R edzőpadot, 22.900 Forintért (www.bikemag.hu -> piactér -> piactér.partner - bal felső sarok).
Nekem a 850R van. Szerintem sokkal halkabb, mint egy szobabringa. Van egy jellegzetes búgó hangja nagyobb fordulaton, de az koránt sem zavaró. Használható MTB-hez is (24"-28"-ig, célszerűen slick "kopasz" külsővel), és ha rábeszéled magad az edzőpadra, megfontolandó egy elsőkerék-támasz is a "tökéletes" élményért.
Előzmény: herika (5)
A Hírstarton találtam egy friss cikket (riport):
http://www.hetivalasz.hu/cikk/0711/tamas_zsolt_ultratriatlon_vilagbajnok