Az elektromos kerékpár lehet a jövő városi közlekedési eszköze
- cimkék:
- Kína,
- közlekedésbiztonság,
- kerékpár,
- elektromos kerékpár,
- e-bringa
Az elektromos kerékpár lehet a jövő városi közlekedési eszköze - állítják amerikai szakemberek, jóllehet a hagyományos kerékpárokat az Egyesült Államokban nem tekintik praktikus közlekedési eszköznek.
Dave Hurst, a Pike Research piackutató intézet vezető elemzője szerint a villanybicikli híveinek száma azok körében növekszik, akik egyébként nem ülnének "izomhajtású" kerékpárra.
A hagyományos kerékpár mindennapos használatát sokan azért utasítják vissza, mert kellemetlen érzés fáradtan és izzadtan megérkezni a munkába. Az olcsó elektromos kerékpárok viszont erre is megoldást jelentenek, ráadásul az elektromotor használata sem "kötelező", azaz bármikor át lehet váltani a pedálos meghajtásra.
Az elektromotoros kerékpárok közös jellemzője, hogy egy minimum 250 watt (mintegy egyharmad lóerő) kimenőteljesítményű akkumulátor a hátsó kerékben elhelyezkedő motort látja el energiával. A motor vagy csak segíti a pedálozást, vagy elegendő energiát biztosít a kerékpár mozgatásához anélkül, hogy a kerékpárosnak erőt kellene kifejtenie.
A teljesítmény a kormányon elhelyezett egyszerű gázkarral szabályozható. Az Egyesült Államokban a szövetségi törvények értelmében a jármű csak akkor minősül elektromos kerékpárnak, ha teljesítménye nem haladja meg az 1000 wattot, illetve motormeghajtás esetén maximum 20 mérföld/órás (32,4 km/h) végsebességre képes.
A magyarországi szabályozás ennél szigorúbb, ugyanis a közúti közlekedés szabályaiban még nem létezik az elektromos kerékpár fogalma, így a villanybiciklik is kerékpárnak minősülnek, ha megfelelnek az alábbi feltételnek: "olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 watt teljesítményű motor segíti".
A hatékony elektromotorok és az újabb zselés akkumulátorok kifejlesztésével ez a 300 watt is elegendő ahhoz, hogy a járművet és vezetőjét 35-40 km/órás sebességre gyorsítsa. A www.villanybringa.hu címen található számítások szerint az elektromos biciklik "tankolása" akár otthon is történhet, és az áramfogyasztás is csupán 40-50 fillér kilométerenként. A jelenlegi szabályozás szerint nem kötelező a sisak viselése, és vezetői engedélyre sincs szükség.
A környezetbarát közlekedési eszközök előretörésével az elektromos kerékpárok elfogadottsága is növekszik. Amerikában évente 21 százalékkal nő az eladások száma, 2016-ra akár az évi 785 ezer darabos eladást is elérhetik - derül ki a Pike Research előrejelzéséből.
Kínában ennél már jóval előbbre járnak. A világ legnépesebb országában jelenleg 120 millió elektromos bicikli suhan az utakon. A kínai kormány már nem a közlekedési eszköz népszerűsítésével, hanem azzal foglalkozik, hogy miként lehet ezeket a közlekedési eszközöket az európai szabályozásoknak is megfelelő termékké alakítani. Az új tervezet szerint az elektromos biciklik súlya nem haladhatja meg a 40 kilogrammot, és a végsebességük is legfeljebb 20 km/óra lehet.
Kínában tavaly összesen 27 millió darab villanybiciklit gyártottak. Az összeszerelve exportált elektromos kerékpárok száma becslések szerint elérte a 700 ezer darabot, azaz 79,5 százalékkal többet értékesítettek külföldön, mint egy évvel korábban. Ebben a statisztikában nem szerepelnek azok a kerékpáralkatrészek, amelyekből európai üzemekben lesznek késztermékek.
Forrás: MTI
Kép: daylife.com
Hasonló cikkek
100 millió elektromos kerékpár Kínában
A világ legkönnyebb elektromos kerékpárja
Kerékpár - keménynek ígérkezik az idei Tour de France
Kerékpár - litván győzelem a Tour de Hongrie harmadik szakaszán
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Már így is rengeteg "suhanó halál" van olyan emberek se**e alatt akik nem tudnak még gyalogosan sem közlekedni. Nem lesz ez jó...vagy vizsgához kellene kötni a használatát. Ja és orvosi alkalmassághoz.