Tisztulhat az erdő sportcélú használatának jogszabályi háttere
A minap egy sajtóközlemény landolt a postafiókomban a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumtól. Egyrészt a tervezett főbb kerékpárút fejlesztésekről szól, másrészt arról, hogy végre talán egyszerűsödhet és letisztulhat az erdő sportcélú használatának szabályozása valamint a sportrendezvények engedélyeztetése.
A sajtóközlemény szerint jövő januárra elkészül a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztési koncepciója, melyen belül kiemelt figyelmet kap majd a természetjárás "jogi akadálymentesítése", a gyalogos turizmust indokolatlanul akadályozó jogszabályi előírások korrigálása, továbbá a természetjárás kettős jellegét (turizmus és sport) jobban figyelembe vevő szabályozási környezet kialakítása.
A közlemény elismeri, hogy jelenleg az erdő turisztikai és sportcélú használata összehangolatlan, ezért cél rendezni a gyalogos, valamint a közlekedési eszközzel (sí, kerékpár), és az állattal (ló) történő közlekedés egymáshoz való viszonyrendszerét. Szükséges az egyes rendezvények lebonyolításához szükséges engedélyeztetési eljárás egyszerűsítése, a közutak menti haladás biztonságának fokozása, autópályák és vasút esetén a keresztirányú gyalogos közlekedés szempontjainak fokozottabb figyelembe vétele.
Garancsi István miniszterelnöki megbízott szerint - aki maga is különböző gyalogtúra- és biciklis versenyek, magashegyi túrák aktív résztvevője -, az elmúlt években robbanásszerűen megnőtt Magyarországon mind az erdőlátogatók, mind a kerékpárosok száma, az ágazat fejlesztése nemcsak turisztikai, hanem népegészségügyi szempontból is fontos, másrészt a kerékpáros turizmusban résztvevők a felmérések szerint kifejezetten a hazai szolgáltatások, hazai termékek iránt érdeklődnek, jelentős bevételt termelve ezzel a hazai kis- és középvállalkozásoknak.
Forrás: Sajtóközlemény, KIM
Kép: Saját fotók
Hasonló cikkek
Edzésoffline nap az Óbudai Terepfesztiválon
Így is lehet: MTB-sek és nemzeti parkok együttműködése
Kerékpár - Sagan hegyikerékpárban áll rajthoz Rióban
Kerékpár - Parti András utazhat Rióba
2 hozzászólás
Ez még csak valaminek a kezdete (?), de a Magyar törvénykezést és az után következő tetteknek ismervén az átfutási idejét, talán meg sem éljük. Vagy a Pest megyében élők, mert ebben az országban leginkább, minden csak Budapestiekről szól. A cikkhez még annyit, hogy ebben is borzasztó lemaradásunk van Európai átlagtól, pedig ehhez nem is kellene annyi pénz, mint egy metróvonalhoz, úgyhogy ne levelezgessenek, hanem hajrá, tegyenek valami.
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Csak nem? Végülis, jobb későn, mint soha....