Ne felejtsd a tetőn a bringát
Bár elinduláskor hihetetlennek tűnik, hosszabb edzés vagy verseny után, fáradtan hazaérve nem kizárt, hogy elfelejtjük, ott a tetőn a bringa – és megpróbálunk behajtani a garázsba. A statisztikák szerint a garázs-behajtásos bringabalesetek szezonja tavasszal jön, amikor hosszabb téli szünet után újra felpakoljuk a kerékpárt az autó tetejére.
Az ilyen esetek elkerülésére gyűjtött össze a Bikeradar.com portál különböző megoldásokat.
Az egyszerűbbek közé tartoznak a házilag készített emlékeztetők, mint például egy hajgumi a csuklón vagy egy post-it cetli a szélvédőre ragasztva. Ugyanezen a vonalon mozogva már létezik erre a célra tervezett akasztós figyelmeztető tábla is, melyet a visszapillantóra lógathatunk fel ($10).
A high tech megoldások felé fordulva, az okostelefon tulajdonosoknak van már egy ilyen témájú alkalmazás is, a RackReminder ($1.99). Az alkalmazást egy olyan bringás készítette, aki maga is két igen drága kerékpárt tört tropára a tetőcsomagtartón. Az alkalmazásban GPS segítségével rögzíteni kell a garázs pontos helyét, és ezután a program figyelmeztető jelzést fog adni, amikor az autó 1200 méterre megközelíti a garázst, majd percenként csipog mindaddig, amíg ki nem kapcsolják. A fejlesztők ígérete szerint az alkalmazás androidos verziója is hamarosan érkezik. Megkezdődött az USA-ban egy olyan adatbázis kiépítése is, melynek segítségével a jövőben az alkalmazás az útvonalon előforduló egyéb magassági akadályok (pl. parkolóházak) előtt is figyelmeztetni fogja a sofőrt. A telefonos módszer két fő hátulütője, hogy csak akkor működik, ha az ember nem felejti el induláskor bekapcsolni, és persze meríti a telefon akkumulátorát is, mivel folyamatosan figyeli az autó helyzetét.
Hatékony de költséges megoldást kínál a problémára a HeadsUp rendszer, mely érzékelők segítségével észleli, ha az autó megközelíti a garázst, és a falra felszerelt LED-es fénnyel valamint az autón belül megszólaló hangjelzéssel is figyelmezteti a sofőrt, hogy ott a bringa a tetőn. A HeadsUp működéséhez egy apró jeladót kell fixen felszerelni a bringára, ez hozza működésbe a rendszert. Előnye, hogy nem kell ki-be kapcsolgatni, és csak akkor jelez, ha tényleg ott a bringa a tetőn. Hátránya pedig az ára: $169.99.
Végül pedig lássuk, mit gondol mindezen megoldásokról egy kerékpáros csomagtartókat forgalmazó cég tulajdonosa. Bobby Noyes boltjában nem kaphatóak ilyen kütyük. Szerinte ugyanis, ha valaki egyszer összetör egy (drága) bringát a tetőn, az egy életre szóló lecke, és utána sosem felejti el ellenőrizni, ott van-e a kerékpár a tetőn mielőtt behajt a garázsba. Azok számára pedig, akik első ilyen tetőcsomagtartójukat kezdik használni Noyes azt javasolja, emlékeztetőül tegyenek egy nagyobb tárgyat (pl. kukát) a garázskapujuk elé mikor elmennek otthonról.
Forrás: bikeradar.com
Képek: bikeradar, headsupsystems
Hasonló cikkek
A kerékpárbalesetek egyharmada fejsérüléssel jár
Újra nyeregben a sérült brit paralimpikon
Twitteres kerékpárt készítettek a sérült paralimpikonnak
2000 fontot kapott a brit bringás a kátyú miatt
9 hozzászólás
vagy a bringát ne a tetőre , hanem a vonóhorogra kell szerelni ! így ez nem fordulhat elő és megszűnik a szélzaj ,a többlett fogyasztás és a birkozás a le és felszeréseknél !
Ja és nem befolyásolja az utazási sebességet sem ! Mehetsz vele akár Kenyáig nyugodtan , ha akarod !
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Gyenge megoldások.
Az egyedül 100%-osat én találtam ki: megfelelő alakú és méretű nyílást kell a garázsra vágni, hogy beférjen a kocsi tetején a bringa is!