Szőnyi Ferenc lánc nélküli kerékpárral indul a RAAM-on
Rendhagyó teljesítményre vállalkozik Szőnyi Ferenc 20-szoros Ironman triatlonos: a június 13-án San Diegóból rajtoló, az Egyesült Államokat átszelő (Race Across America, RAAM) kerékpárverseny keretében 12 nap alatt több mint 4800 kilométer megtételét tűzte ki célul speciális járművével. A világ legnehezebb bringás viadalának egyedüli magyar résztvevője hazai fejlesztésű, lánc nélküli kerékpárral, úgynevezett stringbike-kal indul.
A RAAM-verseny útvonala sivatagokon, 3000 méteres hágókon keresztül halad San Diegóból Annapolisba. Ez ötezer kilométer kerékpározást jelent, amit az indulóknak 12 napon belül kell teljesíteniük, a versenyzők döntik el, mikor pihennek, mikor tekernek. A verseny harmincéves története során átlagosan a résztvevők fele ért célba, most várhatóan 40-50-en próbálkoznak.
Szőnyi Ferenc elmondta, hogy két éve már teljesítette ezt a versenyt. Mivel ilyen kerékpárral még soha senki nem indult, így számára egyfajta küldetés, hogy világszerte ismertté tegye a különleges, lánc nélküli kerékpárt, a stringbike-ot. A47 éves Szőnyi Ferenc elmondta, egy nyolcnapos felkészülés során már volt módja ismerkedni a kerékpárral, megszokni a hajtását, amely több izmot mozgat meg, mint a hagyományos, láncos változat. Hozzátette: futáshoz szokott lábának könnyebb ezt tekerni.
A magyar találmány fejlesztéséhez forrást nyújtó PortfoLion Zrt. kockázati tőkealap-kezelő vezérigazgatója, Oszkó Péter arról beszélt, ha a világ legkeményebb versenyén kiállja a próbát a lánc nélküli kerékpár, az a legjobb bizonyíték arra, hogy érdemes volt feltalálni. Hozzátette: nemcsak az ilyen embert próbáló versenyeken, hanem "városi biciklizésben" is praktikus.
Forrás: MTI
Kép: facebook.com
Hasonló cikkek
Járvás Tamás 5., Szőnyi Ferenc 14. lett a RAAM-on
Járvás Tamás 4., Szőnyi Ferenc a 12. hat nap után a RAAM-on
Race Across America - magyar résztvevővel
Szőnyi Ferenc célba ért a Race Across America kerékpárversenyen
Kerékpár: Osztrák győzelem a Race Across America kerékpárversenyen
20 hozzászólás
Idén nem csak Ferinek szurkolhatunk!
Egy másik magyar kerekes Járvás Tamás is képviselni fogja kishazánkat, bár ő hagyományos kerékpárral. :)
Tamás blogja: http://veloprima.freeiz.com/ .
Hát nem tud megülni a fenekén! :-)) Vagy a 6 napos futás után, most pont azt fogja tenni?! ;-)
Hajrá Fecó!
Hajrá.
Nem vagyok egy műszaki zseni, de árulja el már valaki, hogy hogyan műkodik ez a csodajárgány, és ez miért jobb, mint egy láncos meghajtás?
Igen! Csak életerős nemzet a magyar! Hajrá Magyarok! Merjünk nagyok lenni!
Azok is vagyunk!
Végre valami pozitív dologgal is lehet foglalkozni!
Nagyunk figyelünk és szurkolunk!
A nagy előnye,hogy nem kell összeolajoznod a kezed ha netán leesik a lánc!
Szivessen cserélnék vele bringát!
Remélhetően kellően gyors is a technika, jó áttételekkel, és bírja a strapát, nem kell szerelni majd.
Wazze, egyszer meg fogom számolni, hány világ legnehezebb versenye létezik :-) Miért kell ezt a hülyeséget naponta ráakasztani valamire?
Péter: Köszi a videót.
Nos megnéztem a videót, hát....nem vagyok biztos a tartóságában, én műanyagnak néztem a korongokat, amire a kötél tekeredik, meg a kötél, ha drótkötél is mennyire tartós...nekem vannak kétségeim...
KIssé talán nem ártana pontosítani.
A világ legnehezebb kerékpárversenye a Tour de France,ahol a táv mellett a szakaszok nehézsége és a tempó is más,mint egy ilyen túraversenyen.
Gyakorlatilag az amatőr Tour de France-ot sem képesek jó eredménnyel zárni az ilyeneken indulók,nemhogy a profit...
Aztán ott van még a Giro,ami szintén 3 hét kőkeméyn tempóban,és idén olyan heggyel,ahol minden RAAM induló limitet kapna sőt többszöröset....az is igaz viszont,hogy már a közepesen nehéz hegyi szakaszokon sem érnének be a célba lilmiten belül.
Van egy ilyen mekegő magyar találmány épp a szomszédomnak egy tornatanár srácnak,hát érdekes meg minden,de számomra sosem lesz több,mint a szintén nagy találmány dülöngéléssel hajtható roller bringa.
A karbon stringbike súlya 9.6kg. Nem kevés...az én bringám könnyebb 1kg-al. :)
Hajrá Feri !
Valószínűleg a Tour de France a legnehezebb bringás verseny, de azért ez se semmi..
Természetesen szurkolunk a magyaroknak :)
Oreba: És szerinted a profi tourosok hol végeznének ezen a versenyen? Érdekes kérdés nekem fogalmam sincs...
A "biciklinek" is szurkolok (Feri mellett természetesen) bár egy kicsit szkeptikus vagyok a tartósságát illetően... Remélem visznek elég pótalkatrészt nehogy ezen múljon :)
Mindenesetre már mennek és a bringa is jól muzsikál!
Régen is voltak próbálkozások extrémebb szerkezetekkel, de végül a hagyományos lánchajtás már több, mint 100 éve bevállt!
Orbea hozzászólásához: a TdF-en a legdurvább szereket szedik és "kinyalják a feneküket. Megsúgom, hogy itt a győztes úgy teker 5000 km-t bő 8 nap alatt, hogy össz kb. 10 órát alszik. A Touron napi 10 órákat alszanak, aztán akár több óra masszírozás, stb.
Kétségtelen, hogy ezek nem bírnák azt a tempót, de a Tourosok sem tudnának ezen végigmenni bő 8 nap alatt. Ennyit ezen résztvevők lenézéséről !
gyorgyigabor.hu
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
elég futurisztikus egy bringa:):) Hajrá Feri!!!!!!