Bringaexpo 2013
Vasárnap lezárult a VI. PORT Bringaexpo. Az új 10.000 négyzetméteres központibb helyszín a G pavilon tökéletesen vizsgázott. A négy nap alatt közel 23.000 látogatót regisztrálhattunk, mely rekordnak számít az expo életében. A Bringaexpo ezzel az Utazás kiállítás legnagyobb társrendezvényévé nőtte ki magát. A záró napon a velo.hu a kiállítók véleményét kérdezte.
A rendezvényen a legnagyobb standdal a Paul Lange Hungary Kft. képviseltette magát. A cég 600 négyzetméteres kiállítói területén egy gyermek Shimano KRESZ Park is helyet kapott. „Kettős céllal hoztuk a KRESZ Parkot. Egyrészt bemutatni, hogy a Shimano, mint márka egészen a kezdő korosztálytól támogatja a kerékpározást. Illetve szeretnénk, hogy minél többen jól, szabályosan kerékpározzanak és a Shimano márkanevet ezzel is összekapcsolják. A kezdeményezés sikeres volt. Az expo alatt végig regisztráltuk a jelentkezőket és nagyon sokan kipróbálták a pályát.” – fogalmazott Bogdán Csaba a Paul-Lange Hungary ügyvezetője.
A kiállító cégek közül a Gepida fordult meg a legtöbb országban, így adódott a kérdés, hogy a Bringaexpo milyen helyet foglal el ezen rendezvények sorában. „Az Egyesült Államokban, Tajvanon, Franciaországban és Hollandiában is kiállítottunk, de ahol rendszeresen jelen vagyunk az a Eurobike. Az egy szakmai kerékpáros kiállítás. A minőségtől eltekintve a nagy előnye a kereskedők szempontjából, hogy főleg üzleti célból jött létre. Ott egy nap van a nagyközönségnek, hogy meglássák mire készül a kerékpáros szakma. Ez a rendezvény ellenben a végfelhasználóknak szól és gyártó vagy forgalmazó szempontjából nehéz leszűrni, hogy ennek mekkora a hatása. Egy bolt lévén látnánk, hogy mennyi kerékpárt adunk el és a következő hetekben mennyien jönnek vissza a szórólapokkal. Mi erre a kiállításra készültünk árazott katalógussal, melyből több mint hatezret kiosztottunk. Bízunk benne, hogy ez sok helyen esti olvasmány lesz. Kíváncsian várjuk a következő heteket, hogy ennek lesz-e foganatja. A minőségre visszatérve, számomra az a szomorú, hogy nagyon sokan nem veszik komolyan, hogy ez egy kiállítás és nemcsak a kerékpárt kell bemutatni, hanem a céget is. Én mindig azt mondom, hogy egy cég, ahogy érzi magát a rangsorban, úgy jelenjen meg.” – összegzett Rózsa Zsolt a Gepida nagykereskedés vezetője.
Az Európai Unió több tagállamában az utóbbi években már megtörtént a "robbanás" a minőségi elektromos kerékpárok, az e-bike-ok piacán, így az új időkre készülve a bringaexpón is kiemelt helyet kaptak ezek a kétkerekűk.
A külföldi díszvendég ebben az évben Ausztria volt, amely fejlett kerékpáros túraútvonal-hálózata és infrastruktúrája miatt az elmúlt években vonzó úti céllá vált a hazai bringások számára.
Egy másik újdonságként a magyar közönség először próbálhatta ki az expón a 40 méter hosszú, nyolc hullámból és két döntött kanyarból épült ovális pályát, ahol pedálozás helyett a súlypont változtatásával lehet haladni.
Látványos bemutatóval készültek a szabadstílusú kerékpárosok is.
Ti is kint voltatok? Milyen volt?
Egy amatőr videó az idei expo kínálatáról:
Forrás: velo.hu, MTI
Hasonló cikkek
San Francisco Bike Expo – minden ami bringa (vagy olyasmi)
Bringaexpo és olimpiai pavilon az Utazás kiállításon
Kerékpár - az év (leg)látványosabb bringás jelenetei
Kerékpár - új bringás túraút a Balatonnál
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498