Bicajjal spórol a magyar - derült ki egy felmérésből
A magyarok 34,1 százaléka – anyagi okokból – az elmúlt 2-3 évben többet használta kerékpárját közlekedési eszközként, mint a korábbi években. A rendszeresen kerékpározók 42,7 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 42 százaléka 5 és 10 ezer forint közötti összeget, míg 15,3 százaléka 10 ezer forintot meghaladó összeget takarított meg havonta annak köszönhetően, hogy nem autóval vagy közösségi közlekedéssel jutott el például munkahelyére vagy bevásárolni. Többek között ezek derülnek ki abból az online kérdőíves kutatásból, amelyet az AEGONdirekt.hu egoMedia üzletága végzett el a 930 ezer főt számláló adatbázisából kiválasztott, 21,853 kerékpáros körében.
A biciklisek 80%-a nem érzi magát teljes biztonságban
Az egoMedia kutatása arra is rákérdezett, kerékpározás közben mennyire érezzük magunkat biztonságban. Az eredmény lesújtó: a közel 22 ezer megkérdezett csupán 18,89 százaléka (4129 fő) válaszolta azt, hogy teljes biztonságban érzi magát az utakon. Biztonságukért azonban ők sem tesznek meg mindent: átlagosan ugyanis négyből három bringás (a megkérdezettek 76,09 százaléka) nem használ sisakot, illetve térd- és könyökvédőt, és 20 százalékuk (4580 válaszoló) két kerekűje még a KRESZ által kötelezően előírt valamennyi eszközzel (első-hátsó lámpa, fényvisszaverő prizma, csengő, küllőprizma) sem rendelkezik.
Most jön a legveszélyesebb időszak
Az egoMedia kutatásának megállapításait a statisztikák is visszaigazolják, hiszen – a biciklizés népszerűségével együtt – az elmúlt években drámaian emelkedett a közúti közlekedési balesetekben elhunyt kerékpárosok aránya is: ez a 2008-as 10,94 százalékról a tavalyi évre 15 százalékra emelkedett (az összes, közúti közlekedési balesetben meghalt személy számához viszonyítva). Most kell óvatosnak lenniük a két keréken közlekedőknek, mivel az elmúlt évek adatai szerint a következő két és fél hónapban történik a bringások által okozott évi nagyjából 2000 baleset mintegy 40 százaléka. A kutatás kapcsán az is kiderült, hogy szerencsések azok, akik biztosítást kötöttek a kerékpárjukra, ugyanis az AEGONdirekt.hu adatai szerint közülük senkit nem ért baleset vagy lopáskár az elmúlt egy évben.
Támadnak a biciklitolvajok!
A hazai kerékpárosok körében elvégzett kutatás során az egoMedia rákérdezett arra is, hogyan védjük kerékpárunkat, s ebből sajnos kiderült, sokszor mi magunk játszunk a tolvajok kezére. A 21,853 rendszeresen kerékpározó mintegy 10 százaléka (2166 fő) jelölte meg azt a választ, hogy járművét lezáratlanul szokta hagyni, míg 59 százalékuk (12,905 válaszoló) csak látszólagos védelmet jelentő, gyenge minőségű lánccal vagy spirálzárral szokta biciklijét rögzíteni. „A kutatás is megerősítette ugyanakkor azt a tényt, hogy a kerékpárosok egy jelentős része elővigyázatosabbá vált: az anyagi veszteségeket lopás-, elemi- és töréskár esetén megtérítő és akár a személyi sérülésekre is fedezetet kínáló kerékpár biztosítás iránt, több tízezren érdeklődtek" - mondja Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu vezérigazgatója.
A közleményben szereplő adatok forrása: egoMedia online kérdőíves kutatás és AEGONdirekt.hu-gyűjtés (ORFK és KSH).
Forrás: bringa.hu
Hasonló cikkek
Kerékpár - kerékpárosbarát településeket díjaztak
Kerékpár - egy vérpezsdítő bringásvideó
Kerékpár - balesetmegelőző "okos" sisak bringásoknak
Kerékpár - bezöldülnek a bécsi kerékpárutak
11 hozzászólás
Ezek az arányok azt is jelentik, hogy 2008-ban 109, míg 2012-ben 91 kerékpáros szenvedett halálos kimenetelű balesetet. Akkor most veszélyesebb lett biciklizni, vagy nem?
A cikkbeli adatok mellett ez alapján számoltam.
(Egyébként a kérdés messze nem költői. A statisztikai repertoárban vannak olyan, amúgy nem bonyolult indexek, amelyek megmutatják a részátlag (biciklisek száma) ill. az összetétel (halálos balesetek száma) változásának hatását. Meglepő módon részátlag-, ill. összetételindexnek hívják őket, csak ha ezek megvannak, akkor nem lehet mellédumálni, ezért nem jók. Ez természetesen nem az EO-nak szól, hanem a tájékoztatásnak általában.)
Világos, én sem csodálkozom rajta. De amíg van lehetőségem leírni, hogy ezért meg ezért nem jó ez így, addig meg is teszem.
vajon az alacsony Bkw-indexű helyeken (értem ezalatt a meghatározott helységben berúgott népek Bkw-indexének átlagát) magasabb a kerékpáros balesetek aránya?
Szerencsére az ismerősi körben eddig az összes biciklis balesetmentesen italozott, viszont kis falunkban (technikailag már város) előfordult, hogy az árokból előbb egy biciklit tudtunk kiemelni, és csak azután a fószert. Na, az ilyen sem a 30 éves Glenfiddich-től állt fejre. :)
(Engem meglepett, hogy a piás balesetek nagy hányadát a bringások okozzák, azt gondoltam volna, hogy ez max. 5-10%.)
Térd és könyökvédőre az első két héten van szükség, miután spd-re váltottál. ;)
Szerencsére ilyenkor (spd) jellemzően igen alacsony sebességnél dőlnek el a sporik.
Biztonságban meg akkor érezné magát szerencsétlen, ha megfelelő erőnléttel rendelkezne, magabiztosan ismerné a KRESZ-t, szabályosan: előre irányjelezve, megfelelő legalább 1m-es oldaltávolsággal előznék a gépjárművek, és megkapná az elsőbbségét is. Ebből az első kettőt saját igyekezetből megoldja idővel, a második kettő a közlekedőtársakon múlik.
A lopási statisztikához: Mindenki ismer olyan embert aki látott már valakit, aki hallott már róla, hogy valakinek az ismerőse beszélt azzal a személlyel, aki tudott ellopott bicikliről. Megyénként átlag 200 lopás évente, az azt jelenti ha nagyvonalúan 200000db biciklit veszek alapul megyénként, hogy minden ezrediket lopják el évente, Ami a lezáratlan 10%-nak az 1%-a. Hoppácska!
srich, ja, épp azon gondolkodtam, mikor olvastam az okozott kár nagyságát, hogy levonták-e belőle azt a vevőnél jelentkező hasznot, amit a lopott bringa (=olcsó) vásárlása jelent :) illetve azt a hasznot, ami a kereskedőknél jelentkezik az új bringák vásárlása miatt.
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
érdekes adatok!
viszont a térd-és könyökvédőt nem értem, sosem hallottam, hogy erre bringásként szükség volna, és erős túlzának érzem.