Kerékpár: Sisak helyett légzsák a nyakba
Százezer eurós tervezői díjat nyert egy svédek által kifejlesztett biciklis légzsák az idei Index nevű dizájnversenyen. Ez a világ egyik "pénzesebb" dizájn versenye, melynek legfőbb szempontja, hogy az újdonság hétköznapi életproblémákra adjon megoldást.
Öt kategóriában - Test, Otthon, Munka, Játék és Közösség - hirdettek győztest, a biciklis légzsák a játékban nyert. A találmányt gallérként akaszthatja a nyakába a kerékpáros, és ha egy autó hátulról nekiütközik, a párnagallér azonnal felfújódik és védi a hanyatt esve a motorháztetőre csapódó biciklis nyakát, gerincét, tarkóját. Ugyanígy felfújódik a légzsák akkor is, ha a kerékpáros előre esik.
A találmány kidolgozói elmondták, sok kerékpárossal beszélgettek, hogy megtudák, vajon miért nem viselik tekerés közben a sisakot. Az indokok között szerepelt többek között, hogy a sisakok rondák, kellemetlen a viselésük és tönkreteszik a frizurát. Az is elhangzott, hogy legszívesebben egy láthatatlan sisakot viselnének. Ebből kiindulva dolgozták ki a fejlesztők a légzsák ötletét.
Íme egy videó, ami szemlélteti a légzsák működését hátra- és előreesés közben is:
Forrás: MTI, telegraph.co.uk
Hasonló cikkek
16 bringát fogad be a budaörsi automata tároló
Vasárnap elkezdődött a mobilitási hét Budapesten
Elmarad a Critical Mass felvonulás szeptember 22-én
A New York-iak kezdenek hozzászokni a biciklisávokhoz
4 hozzászólás
Gondolom egyszer használatos mint a gépkocsiké. Ha igazán hétköznapi problémákra akartak megoldást, miért nem fizették vissza a chf lakáshitelemet. Annak több értelme lett volna.
Engem ez nem győzött meg. Alapvetően nem bíznék benne, hogy minden esésnél kinyílik nem pedig csak a "klasszikus" eséseknél. És mi véd akkor ha pl egy faágba vered be a fejed. Akkor "sorry" van?
Másrészt meg nagy melegben biztosan kellemes viselet lehet.
Vagy ha egy hosszabb úton "elsül" akkor honnan veszel másikat? Viszel magaddal tartalékot?
Ez így csak mókusvakításnak tűnik.
Bár valószínűleg nem véletlenül nyert a játék kategóriában. :)
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Hát a frizurát így nem rontja el az a csúny sisak, de a láthatóságot lesajnáljuk nagy ívben. A városi közlekedésben a jól látható bukósisakot a legfontosabb. Az autók felett áttekintva csak az látszik.
Önmagában hülyeségnek tartom, mert így csak a sérülést csökkentettük, és nem a balesetet előztük meg.